onsdag 18 januari 2012

Lycka i olika former

En bebis har anlänt! Japp, inatt fick fina Längtan sin fina bebis. Stort grattis familjen!
Härligt att dem nu börjar komma, "Februari-bebisarna", det här är den tredje såvitt jag vet. 4 veckor kvar för oss, ungefär. Känns långt samtidigt som det ju är när som helst! Häftig känsla.

En mindre häftig känsla infinner sig när jag ställer mig på vågen. Hur är det möjligt att det tickar upp så fort????? Nu är jag inte jätte oroad eller panikslagen. Det mesta sätter sig runt magen och jag hoppas mycket försvinner när jag ammar. Och det som sen är kvar får jag helt enkelt kämpa bort. Men det känns... konstigt.
Och lite tungt.

Min egen tillfälliga lycka är att jag äntligen är färdig med mina gardiner till köket. Eller, inte helt färdig. Ska sy en liten till det sista fönstret och så tänkte jag göra omtag till de längder jag nyss sytt. Men det borde gå fortare än längderna... Jag hoppas det i alla fall. För på lördag ska de sitta uppe!
Vet fortfarande inte vad jag ska göra till för- och efterrätt... Inte kladdkaka, för det gör jag alltid känns det som. Var inne på semlor ett tag, men vet inte. Annars kanske lite grönsaker med god dip kunde va nåt? Bättre för min viktiuppgång är det i alla fall! Eller en fruktsallad med lite glass eller grädde?
Ne, får ta mig en seriös funderare på detta....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar