lördag 21 januari 2012

Smittande glädje och irritationsmoment

Idag när jag gick på ICA fick jag massa spontana leenden.
Jag åkte ner för att handla lite snabbt, osminkad med borstat men lite rufsigt hår. Inte den vackraste av syner med andra ord. Vad fick folk att le då tänker du?
Min stora mage!
Jackan räcker inte riktigt runt, det blir en liten glipa i fram. Så när jag har jackan på ser jag ganska stor ut. Och flera personer tittade på mig och log. Och jag log tillbaka och kände mig glad och varm inombords.

Men nu ska vi inte bara vara glada, utan jag måste få klaga på en sak också! Kartonger. Men plast på.
Det är mitt nya irritationsmoment. Förut var det förpackningar med förpackningar i, tex hade colgate en pappkartong runt varje tandkrämstub förut - varför??? Nu tycker jag att det har minskat, den enda varan jag kan komma på på rak arm är vissa diskmaskinstabletter... Men det finns säkert fler.
Men det nya är nu alltså alla dessa kartonger som är behandlade av plast. Och tidningar också för den delen. Man märker det tydligt när man eldar. Så onödigt!

En annan sak som slog mig igår när jag såg en annons, var plastkirurger. Är alla män? Och varför i så fall?
Nu har jag inte gjort någon nogrann undersökning av saken utan det är BARA en allmän gissning, för att det "känns" som att det är mest män. Och min fråga är då varför?
Är det mest män som väljer att utbilda sig så långt/har de lättare att ta sig så långt. Det är lite "stackars-kvinnor" vinkel på den teorin...
En annan vinkel är att det är män som vill förbättra. Nu blev det lite av en "kvinnor-är-bättre-än-män" vinkel.... Jag gillar personligen ingen av dem om man ska hårddra dem.
Men jag känner sponant att det borde bero på att män har ett större intresse av att "förbättra" utseendet än va kvinnor har.

Och på ämnet utseende:
Jag har ett ny favorit "par" i en film. Har du sett X-men First class?

Sött. Och han är riktigt snygg dessutom. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar