torsdag 12 januari 2012

Trassel coh lite gnäll

Äntligen torsdag kväll. Det betyder att det är fredag imorgon och sen - helg! Det känns skönt denna gång. Det var så himla kul att jobba i mellandagarna, tiden gick fort och jag var så glad. Den här veckan har känts tyngre. Igår och idag har jag åter varit glad och så. Men väldigt trött. Dagarna är längre, man tror inte att en liten timme i början och slut ska göra så stor skillnad - men det är det!
Sen har det väl gjort sitt till att jag sover väldigt illa också. Vår lilla bebis där inne trycker och sparkar en hel del. Det är svårt att hitta sovpositioner som är bekväma. Vaknar lite då och då av att jag är kissnödig och/eller svettig. Plus att jag vaknar så fort jag ska försöka justera positionen, vilket behöver göras lite nu och då.
När jag går upp gör det ont och jag vaggar värre än vilken anka som helst! Säkert en vacken syn....

Så, nu har jag då gnällt lite. Missförstå mig inte, jag är fortfarande otroligt tacksam för att jag mått så bra så länge! Och jag älskar fortfarande att vara gravid. Trots att det är lite tungt och jobbigt mellan varven. Det här är ju min dröm - som äntligen blir verklighet.

Men som sagt. Trött men lycklig. Och idag, efter det hala väglaget som varit känner jag av foglossningen värre än nånsin. Vilket iofs inte är så himla farligt eftersom jag inte haft så mycket innan. Men endock - det gör lite ont nu!

Igår kväll såg vi Trassel. Värmde upp lite inför föräldralivet och såg en barnfilm lixom. Den var bra! Söt, rolig och fint gjord. Precis som det ska va!
Nu brukar vi alltid se barnfilmer, så att skylle på *Liten var väl lite onödigt kanske. På vår bröllopsresa såg vi tex "Dumma mig" - så bra! Den gillar jag skarpt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar