tisdag 31 januari 2012

Sista dagen

Idag har jag gått 38 fulla veckor. Var hos BM igår och allt ser bra. Men hon tror inte att jag kommer få tidigt, så nu är jag inställd på att det kommer dröja två veckor till, vilket är väldigt skönt eftersom jag varit lite nervös!
Imorgon jobbar jag min sista riktiga heldag, innan mammaledigheten alltså. Det känns... konstigt. Bra. Skönt. Lite välbehövligt. Lite tråkigt. Så ja - konstigt!
Men, skönt att inte ställa väckarklockan utan att faktiskt kunna försöka sova lite extra, eftersom jag inte sover jätte bra på nätterna. Skönt att vara inne i de här sista två veckorna så vi kan/ska börja göra iordning här hemma. Spjälsäng, skötbord osv. Så att allt är klart. Och då är det ju väldigt skönt att jag kommer vara ledig, så att jag har hela dagarna på mig!
Sen kommer jag kanske titta in lite på jobbet, om de behöver mig eller om jag får tråkigt.

Rufus är så klok. Conny sa just att "Det är mig han tittar på när han vill gå ut". Ja, jo, så är det ju nu. Förut var det alltid mig. Men han vet att det är husse som tar hand om prommenaderna nu. Klart det skulle vara bra för mig att gå med. Det gör jag vissa kvällar. Men jag orkar inte alltid. Eller, jag skulle ju orka om jag verkligen ville eller behövde. Men det känns mycket skönare att ligga på soffan och vila! Om några veckor blir det mer prommenader igen. Och kanske redan om några dagar när jag inte jobbar på dagarna.

1 kommentar:

  1. Grattis - sista dagen snart avklarad, så häftigt!
    Längtar tills jag kan säga det samma. Börjar bli redigt uttråkad nu...

    Njut av egen tid nu innan äventyret börjar på allvar. Håller alla tummarna för att allt går bra och att du slipper gå över tiden.

    KRAM!

    Busan

    SvaraRadera