onsdag 4 januari 2012

4 dagen....

.... på det nya året.
Och jag vaknar och hör regnet slå mot rutan. Somnade och hörde båsten piska i träden. Det känns som att vi har fastnat i en Oktober-loop.
När jag var upp i natt var det faktiskt stilla och snö på marken. Det är som att vintern smyger hit på besök när alla sover, lite som i dikten:
"Snön ligger vit på taken - endast tomten är vaken".

Snart dags för mig att åka till jobbet. Idag ska vi ha kontorsmöte, det ska bli trevligt! Det känns ju lite halv knas för mig eftersom jag bara kommer vara kvar i ca 4-6 veckor till. Men jag är ju där nu och har varit en längre tid, så jag kanske har nåt klokt att komma med ändå!
Igår anställdes i alla fall en ny person till vårt kotor, som alltså kommer att fylla ut den plats jag lämnar efter mig. Inte ta mina uppgifter för det blir en liten rockad med dem, men endock - fylla platsen och svara i telefonen. Så jag antar att jag då inte kommer att börja jobba lite smått under min mammaledighet, i alla fall inte nu i början.
Det känns skönt! Att inte jobba känns konstigt, men att veta att allt kommer att flyta på bra när jag går hem känns kanon. Jag kommer inte att behöva tänka på det.
Jag kommer att kunna lägga allt mitt fokus på *Liten och på mitt nya liv, som mamma - med världens finaste familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar