tisdag 10 januari 2012

Upp och ner, ner och upp

Grisen gal i granens topp!

Ja, idag har det verkligen varit upp och ner.
Mindre sammandragningar vilket var skönt. Gick en prommenad med Rufus på lunchen - trevligt! Men jobbigt. Flåsade som en flodhäst när jag var klar!
Efter jobbet gick jag ut i stallet med Sara och borstade Nasi. Fy så mysigt det var! Blev extremt ridsugen men tog det mogna beslutet att låta bli. Får se hur jag känner mig imorgon, kanske kan jag smyga mig ut på en liten tur till helgen. Bara en liten liten en......

Och ner biten? Conny fick idag veta att han inte har nåt jobb här hemma för en tid framöver.
5 veckor till BF och han blir tillfälligt arbetslös alternativt måste börja åka till Linköping och jobba igen. Toppen! Behöver jag skriva att tårarna runnit ur mina hormonella och höggravida ögon??
Det löser sig. Säkert. Troligen. Förhoppningsvis. Det gör det ju alltid, på ett eller annat sätt.
Men det hade känts skönt om vi kunde fått fortsätta med detta perfekta liv vi haft de senaste månaderna. Det har ju varit helt fantastikt!

1 kommentar:

  1. Lät härligt med promenaden och stunden i stallet! Men fy vad jobbigt med jobbgrejen - förstår dina hormonella tårar. Hoppas det löser sig så snart som möjligt. Ni behöver ju lugn och ro nu så att ni kan fokusera på det största äventyret - att bli föräldrar. Håller alla mina tummar för att det ordnar sig. Kram!

    SvaraRadera