lördag 31 december 2011

Summering av 2011

2011, årens år. Det bästa nånsin, fyllt med lycka!
Lite tung start, men det känns ju som bortblåst nu när jag tittar i backspegeln.

Januari
Rehab med Rufus och planering av bröllopet.
Conny friade kvällen före julafton och min hjärna började genast jobba på högvarv! Det var klännings provning och tankar om mat och tårta och blommor. Vi bestämde att datumet skulle bli sista April vilket bara gav mig (oss) 4 månader. Men det gick super bra och var jätte kul att planera allt!
Rufus opererades första gången i Oktober 2010 och ibörjan på året började han bli sämre i benet igen.

Februari
Jag fyllde 25. Tyvärr utan bebis i varken famn eller mage. Nasi hade en liten släng av kolik precis runt min födelsedag så de blev många prommenader - dag som natt!
Rufus ben var tydligt sämre och han fick genomgå ännu en operation.
Självklart fortsatt bröllopsförberedande.
Mars
Mera Rufus rehab och bröllops planering.
Mensen kommer troget varje månad vilket jag vet är svin tungt. Men nu, med en mage full av bebis kan jag knappt minnas den känslan.
April
4 veckor kvar till dam-dam-da-dam!
De sista förberedelserna görs i ordning och mina underbara vänner överraskar mig med världens roligaste möhippa!
Och sen, dagarnas dag: Vår bröllopsdag! Sov hos mamma och pappa på natten och smsade lite kort till Conny när jag satt hos frisören. Var inte riktigt så nervös som jag hade trott, men hade ju förberett mig på rejält mycket nerver, så kanske var det därför det kändes så bra. Jag sprang i stort sett ner för altargången. Skulle ha behövt nån som påminde mig om att gå sakta!
Kommer aldrig glömma känslan, när jag höjde blicken och såg in i Connys ögon. Allt annat försvann. Det var som att det bara var han och jag där. Min älskade, älskade man. Jag är så lyckligt lottad!

Maj
Bröllopsresa till Rhodos. Och den 17 Maj var det 10 år sen jag och Conny träffades för första gången.

Juni
Plussar!!! Allt annat känns helt oviktigt.


Juli
TRÖTT TRÖTT TRÖTT
Och ja, det var väl Juli det?

Augusti
Inget speciellt hände faktisk denna månad. Jag var gravid och dem flesta visste nu om det. Alltså alla som vi räknar som familj eller vän. Bekanta fick vänta ytterligare nån vecka.

September
Ultraljud i Uppsala och fick veta att vi ska få en son!
Oktober
Går på Britney konserten. Inte alls så bra och häftigt som jag hade väntat mig. Men nu har jag sett henne. Har även ut medryttarna för provridning och de börjar rida så att jag kan trappa ner.
Natten till den 27e ringde mamma och jag åkte ner för att sen åka med henne till Akuten. Hon blev kvar på sjukhuset i en hel vecka! Osch å fy - min fina mamma ska vara frisk!
November
Tja, tror inte det var nåt seciellt där? Dagarna gick och magen växte. Lovely!

December
Here we are! December är ju December och det har varit julpynt, födelsedagar och bebissparkar. Idag är sista dagen och jag känner mig allmänt nöjd med livet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar