onsdag 28 december 2011

Började som bödel och avslutade med rea

Japp, imorse åkte jag till svärmors stall för att vara med och hjälpa till vid avlivningen av hennes ögonsten. En stor dam på 800kg!
Svärmor åkte när veterinären kom så jag och Connys bror var kvar. Jag skulle egentligen vara kvar själv, men ifall att denna dam på 800kg inte betedde sig som väntat som var det ju inte optimalt att stå där med gravidmagen i luften! Så därför fick han vara med och hålla i.
Det gick jätte bra. Lugnt och stilla.
Först fick hon en spruta med lugnande. Sen två sprutor med avlivningsmedel. Och sen, när hon redan var död fick hon mer avlivningsmedel rakt in i hjärtat för att man verkligen skulle vara på säkra sidan!
Så resultatet blev att hon först var groggy av bedövning. Och sen när hon väl fick det andra medlet som låg hon på marken inom en minut. Hon la sig snällt ner, och bara somnade.

Jag hade inte väntat mig nåt annat, för det är så det "ska" gå till. Men man vet ju aldrig. Eftersom det inte var min häst och inte ens en häst jag hållit på nämnvärt med så hade jag heller inga egna känslor inblandade som gjorde det hela jobbigt. Utan jag kunde lugnt bara bevittna och tycka att allt kändes "bra".

Svärmor är ju såklart jätte ledsen. Att behöva ta dessa beslut över liv och död är verkligen tungt! jag vet att jag har mitt beslut framför mig. Nasi är både till åren och några sjukdomar i bagaget. Men jag är tacksam för varje dag han mår bra!

Efter några timmars jobb bar det sen av till Kista galleria med mamma och syster. Och fina Matilda (systerdotter). Jätte trevligt som vanligt! Jag var egentligen inte så sugen på att åka. Trängas med massa folk och rota i reahögar där allt ligger slängt i ett virrvarr. Men eftersom det alltid är trevligt när vi åker så åkte jag med ändå.
Och jag hittade faktiskt en del! Ja, inte till mig själv kanske, tre par trosor (för gravid-tjockisen börjar få stor rumpa!!) och ett par örhängen kom jag hem med till mig själv.
Conny fick ett par ysbyxor till, tre t-shirtar och en "snygg vuxen-tröja" som han bad mig titta efter. Jätte snygg med blå och stålgrå ränder.
Och resten då? Ja, Vår lilla prins förstås! Det står det tom på en av bodysarna jag köpte "Mum and dad´s little prince" SÅ söt!!!
Nu handlar jag inte så mycket i 50 eftersom han troligen kommer att vara lite stor. Men jag har några plagg i 50 och sen några i 56. Så nu klarar vi oss ibörjan med kläder. Sen kommer man ju öka på rejält. Men nu har vi en bas, vilket känns skönt.

Vi har även bestämt att vi ska åka till IKEA nån kväll snart och köpa sängen m.m. Sen är det bara för *Liten att titta ut när han vill!

Dagens inköp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar