lördag 17 december 2011

Ärligt talat - vem bryr sig???

Jag är så trött på att klicka runt på olika tidningars sajter och se rubriker om Kungen. Visste han om maffian eller inte. Är bilderna fejk eller inte. Var han otrogen för 25 år sen eller inte.
FINNS DET NÅN SOM FAKTISKT BRYR SIG????

Eller läser folk bara för att dem inte har nåt bättre för sig?
Så är det väl med det mesta av "kändis tugget". Och nu ska jag inte låtsas att jag inte läser skvaller - för det gör jag! Och jag kan tycka att det är kul. Men innerst inne bryr jag mig ju egentligen inte. Men det är lixom skön, onödig information som man kan roa hjärnan med en stund.

Men när det gäller just kungen och hans eventualliteter... Ja, där har mitt intresse varit lågt redan från början.
Boken som alla tjafsar om har jag inte läst och ska väl inte yttra mig om. Men artiklarna som skrevs när boken kom ut var ju rena skämtet.
Patetisk kvinna: "Å vi gjorde det och det och drack sånt och bla bla bla"
Reporter: "Var kungen med då?"
Patetsik kvinna: "Eh... nej - inte den gången! Men hans vänner var där!"
Jaja... Om jag skulle kopplas ihop med allt mina vänner gjort skulle det nog förändra bilden av mig med.
Nu säger jag inte att kungen är "oskyldig", men vad han är skyldig till vet jag inte - vara ung, dum och kåt? OM han varit otrogen, så är ju det Silvias problem. OM han haft samröre med maffian så är ju det jävligt olämpligt. Men han kan ju ändå inte straffas för nåt eftersom vi har en puckad lag....

Som ung och dum hejade jag på kungahuset. Jag tyckte att dem var "fina". Ett fint ansikte på lilla Sverige. Men nu tycker jag bara dem kan avskaffas! VAD GÖR DEM???
Prinsen pussas med sin flickvän och prinsessan leker i USA.
Blivande drottningen behandlas med silkes vantar för att hon är gravid medans vanliga kvinnor som är gravida med TUNGA jobb minsan får jobba på som vanligt.
Nånting gör dem ju, allihopa, förutom att vara vackra. Jag gillar mest det drottning Silvia och Madelene gör eftersom de jobbar för childhood osv...
Men helt ärligt - är dem värda alla dessa pengar som vi lägger på dem varje år?
Hur vore det om vi tog dem där pengarna och la på........ tex sjukvård???????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar