onsdag 7 december 2011

Sitter här i mitt mörka hörn...

Mina projekt som jag grubblat på under lång tid är ju äntligen avklarade. Det mest fantastiska av dessa är att jag nu mera har ett matbord att sitta vid. Både när vi äter och när jag vill pyssla med datorn. Förut har vi alltid suttit i soffan och det är inte optimalt.
Jag trivs mycket bra här vid bordet, men jag behöver mera ljus! Har en taklampa jag ska hänga upp. Men den är inte så fin, skulle vilja smacka på ett annat tyg... Det tar inte många minuter, men jag undrar om jag har nåt lämpligt hemma... Får kolla på det!

Tog beslut idag att jag ska vara ledig veckan före jul. Conny tyckte jag skulle vara det för då skulle han va hemma, och så när jag kommer hem säger han att han inte kommer va ledig. Suck!
Men det känns ändå bra att va ledig. För på tisdagen hade jag behövt smita tidigt för att åka på föräldrautbildning. På onsdagen hade jag behövt sluta vid lunch för då ska vi på besök på förlossningen. Och på fredagen hade jag behövt vara ledig på förmiddagen för att åka på ultraljudet. Så då känns det rätt bra att va ledig helt! Ska nog passa på att ta en tid hos kiropraktorn också då, så jag inte får ont mitt i julhelgen....

Imorgon är det återigen dags för BM besök. Ska bli spännande att se vad som ska göras. Om det bara är som senast kolla SF mått och hjärtljud eller om det blir lite mer klämma på magen osv. Ska fråga henne om spänningarna jag känner i magen är sammandragningar. Jag hade ju nåt som kändes som sammandragningar jätte tidigt. Typ vecka 14 eller nåt sånt. Då ska man inte ens ha det. Men dem kändes obehagliga och precis som folk beskriver dem. Det här jag känner nu är mer en väldigt spänd mage. Som att huden inte räcker till och som att bebisen verkligen pressar sig ut mot "väggarna". Men det kanske är sammandragningar det med... Vi får se vad hon säger!
Undrar också om det är tre veckor till nästa besök eller om det blir om två. För om tre veckor, då är det veckan mellan jul och nyår.

Nu ska jag googla efter inspiration på goda och fina tårtor, för till helgen vankas födelsedagskalas för Conny!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar