torsdag 1 december 2011

Trångt redan nu??

Idag har bebis tyckt att det är trångt där inne. Han lixom pressar sig utåt, typ. Inte så skönt.
Ett tag spände det så rejält i magmusklerna så jag inte kunde gå rakt! Och så har han hittat nåt nere till vänster som gör lite små ont när han sparkar på.
Fortfarande inte ont, så att jag skulle kalla det ren smärta. Men det känns inte skönt.
Och jag tänker att... om han tycker att det är trångt nu, hur ska det då bli om ett par veckor när det verkligen är trångt???

Blev erbjuden att vara ledig från jobbet veckan före jul. Och då kommer troligen Conny vara ledig också. Så det känns lite lockande.
Den veckan har vi dessutom föräldrautbildning på tisdagen = måste slutalite tidigare. Besök på förlossningen på Onsdagen = måste vara ledig på eftermiddagen. Och Ultraljudet på fredagen = måste vara ledig på förmiddagen.
Så det känns ju klokt att ta ledigt hela veckan! Men då kommer jag att ha ca 7 veckor av jobb kvar sen, innan det är dags att gå hem.
Jag hade ju tänkt vara ledig vecka 3, för att sen jobba ca 3 veckor till bara. det hade jag tyckt va riktigt nice! Men... det här är väl vettigare antar jag.
Iofs, om det är lugnt på jobbet kan jag ju ta ledigt vecka 3 också!

Har lite ont i ryggen nu. Nånting sitter inte riktigt rätt. Väldigt irriterande för jag hade hoppats att inte behöva gå till kiropraktorn igen förrän kanske Januari. Men det känns som att jag måste boka in det före jul. Inte bra... Så inte billigt........

Mina medryttare har inte funkat helt klockrent den senaste tiden.
Medryttare S funkar bra, men var tvungen att ställa in i torsdags och fick sen plötsliga förhinder i söndags.
Medryttare A hörde jag inget ifrån förra veckan förrän på typ onsdagen då hon frågade varför jag inte svarat på smset hon skickat flera dagar tidigare, som jag ju då alltså inte fått. Och sen fick hon akuta förhinder den här veckan.
Resultatet har blivit att Nasi får lite mycket vila... Men han har ändå gått typ två dagar förra veckan och förhoppningsvis blir det två även denna vecka. Men jag vill ju minst tre, och fyra (som det är när allt flyter på) är perfekt...
Nu är det ju såhär att såhär kan det bli. Akuta saker eller bara tidsödande saker kan inträffa så man måste omplanera dagen. Det förstår ju jag med. Och det vädret som har varit de senaste två veckorna är ju inte direkt inspirerande för en ridtur! Men det är tråkigt.
Jag hoppas att det blir bättre flyt igen för jag tycker att det har funkat så himla bra, hittills iaf....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar