måndag 28 november 2011

Som en väloljad maskin!

Idag har varit en riktigt bra dag! Och kväll!
Måndags mornar är aldrig så underbara som efter en jourhelg. Haha!

Efter jobbet åkte jag direkt ut till mammas hundar för att vädra och mata (eller, ja först till bussen med storebror, men det tar ju bara några minuter).
Sen åkte jag hem, för att finna brasan brinnande för fullt och potatisen nästan färdig kokt på spisen. Fisken låg halvtinad på bänken och bara väntade på mig.
Jag stekte och fixade fisken och 18.03 satt vi till BORDS (alltså inte i soffan!!). God och tidig middag, sittandes på riktiga stolar, kan det bli bättre?
Mannen och jag funkade alltså idag som en väloljad maskin!
Måste ju skriva även om såna dagar, så ni inte tror jag gift mig med en total mansgris. ;-)
Nu har vi även gått en gemensam prommenad med Rufus och Conny har fixat timer på några av julbelysningarna. Fantastiskt!

Dock har jag insett att jag har ett problem. Eller, egentligen har jag två. Jag har ju skrivit tidigare om mitt sötsug. Som jag nu kommit fram till inte direkt är nåt sug, utan snarare för att jag är uttråkad. Jag har inget annat att göra, så jag kan lika gärna äta nåt. Typ.
Detta har nu utvecklats till ett nytt problem. Jag vill baka. Typ jämt. Idag blev det julkola.
Och när det väl är bakat, så känns det ju dumt att inte äta... Ja, ni förstår kanske problemet?
Jag har för mycket fritid helt enkelt. Förr brukade jag rida flera kvällar i veckan och gå längre prommenader med Rufus. För ännu lite sen tillbaka klämde jag in lite träning på gym då och då också...
Och nu... åker jag hem... lagar mat.... äter mat....
Är just nu mitt i startgroparna för julpyntandet, så jag hoppas lyckas sysselsätta mig lite mer med det. Sen fyller ju Conny år om två veckor, så jag tror jag ska börja baka och frysa in tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar