lördag 12 november 2011

Gnäll en lördag morgon

Jag hade tänkt att rubriken skulle vara "Tankar en lördag morgon" men insåg själv att det är inte vad detta inlägg kommer handla om.
Jag måste gnälla av mig!

Jag är SJUUUUUUUUUUUUUUK!
Och jag hatar det!
Förkylning, det är inte så jävla farligt så jag hatar ännu mer att behöva gnälla om det.
Men jag hostar - mycket. Och med det - ingen sömn.
Med graviditet dessutom - Frida väldigt trött nu.

Var hemma från jobbet Onsdag och Torsdag. Jag tycker inte om att va hemma, för jag tycker om att jobba. Men jag kände att jag behövde få sova plus att prat leder till att hostattackerna blir fler och värre. Och jag pratar ju typ hela dagarna eftersom jag jobbar på kontor.
Men, i torsdags kände jag mig mycket bättre (antagligen för att jag sov bort HELA förmidagen). Så igår var jag åter på jobbet. Kändes bra ända till eftermiddagen för då började hostan komma igen. Fick några rejäla attacker och kroppen kändes helt slut!
Men hem och lagade super god middag, nötfilé! Mums! Mys i soffan med älsklingen - och DUNK. Sov på soffan vid typ?? Ska jag gissa på 19-tiden?
Vid åtta vaknade jag av att filmen var slut och gick ut med Rufus. Sen in och skulle sova. Men hade lite svårt att somna (om).
Somnade straxt före midnatt och har hostat flera gånger. Vid 4 gav jag upp och satte mig här, i soffan, med honungs te och datorn.
Jag har kollat Facebook och AFF. Tänkte surfa runt lite på bloket nu. Känner att jag är lite trött, men varje gång jag tänker taken att lägga mig ner känner jag hur det kittlar i halsen.
Blir nog nån timmes snooze på soffan. Hoppas jag.

Jag är TRÖTT!!! Både fysiskt (rygg, mage, nacke och hjärta har jobbat hårt genom alla dessa hostattacker) och psykiskt. Jag vill sova!

Oj vilket roligt inlägg detta blev. Håll till godo!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar