lördag 12 november 2011

Haha, beslutsångest???

Ja du... Ibland är ju saker och ting lite lustiga...
Sitter här, mitt i morgonen och surfar runt på blocket. Ställer in samma som vanligt "angränsande län" och "barnartiklar". Kollar igenom alla annonser. Alltså, inte alla. Men skummar igenom och tittar på de som känns intressanta.
Det jag letar efter är ju en vagn.

Jag har ställt in mig på att jag vill ha en Emmaljunga City Cross.
Har hoppats på att göra ett "fynd" på blocket, kanske en -08 eller nyare för max 3500:-
Det finns MÅNGA! Men jag har lixom inte fått arslet ur helt enkelt.
Eftersom intresset från min "bättre hälft" är ganska begränsat så vill jag helst inte behöva åka runt och titta på flera. Utan jag vill hitta The one! Och sen åka och hämta den, typ.
Har ringt på en, men den hann bli såld, inte innan jag ringde, men det var redan en tittare inbokad och den personen köpte den.

Så vad ser jag nu, denna lördagmorgon?
En annons som lades ut igår kväll kl 17.25.
En Emmaljunga Classic från -06. Säljes - här! Samma postnummer som jag har, alltså inom max 10 min bilfärd. Pris 950:-
Det är alltså inte riktigt den vagnen jag vill ha och den är lite äldre än jag tänkt/hoppats. Men o så nära! Och billigare än jag tänkt.
Två positiva och två negativa. Vilket väger tyngst??

Sparar annonsen. Surfar vidare och funderar, känner nog ändå att, nej, det är ju faktiskt en city cross jag vill ha! Och en lite nyare....
Tittar tillbaka på annonsen och tänker för mig själv, den där bakgrunden... Golvet... mattan...? Har jag inte sett det förut??
Kollar in på en mäklar site (för när jag sökte på mobilnumret på hitta.se kom det inte upp vem de var). Och mycket riktigt! Huset på mäklar sidan har samma kökslucka, samma två golv bredvid varandra och samma matta i hallen. Adressen? Min granne!!!
Vi snackar gångavstånd max 5 minuter.....

Frågar jag Conny kommer han garanterat tycka att vi ska köpa den. Men så lätt ska jag inte få det. OM jag bestämmer mig för den, så köper jag den själv. När han inte är hemma idag. Så när han kommer hem kan jag lite nonchalant säga "O, jaha, den? Ja jag köpte den idag..."

Men... det är ju inte riktigt exakt den jag vill ha......
Nu ska jag googla på Emmaljunga Classic -06.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar