lördag 19 november 2011

Sagt och gjort! En mys stund med borstning och kärlek blev det. Och shit va skititg han va kan jag säga!
Jag borde ha tagit före och efter bilder. Kan säga att ena sidan var helt täckt av lera! Men när jag var klar blänkte han i pälsen! Trots att han har hela vintermunderingen på sig. Och när man bara borstar nån dag i veckan är det ju inte så jobbigt.
Var mysigt att få titta till honom, allt verkade bra såvitt jag kunde se.

Resten av dagen har jag spenderat genom att förflytta ved från vår gamla, raserade, vedbod till en nybyggd. Arbetet genomfördes genom att lägga veden i en skottkärra och köra till nya boden för att stapla. Inte en massa tunga lyft alltså. och jag tog det såklart lugnt.
Men nu har jag lite små ont i magen, i magmusklerna. Så jag undrar om jag tog i lite för mycket ändå? Fast det kändes verkligen inge jobbigt! Jag tror nog inte att det är nån fara.
Och nöjd blev jag. För det kändes jätte skönt att jobba lite med kroppen. Och att få känna att man bidrar lite med tomtfixandet. Conny har ju byggt vedboden och jobbar för fullt med garagdet.
Imorgon har dem hotat med regn, jag hoppas att det uteblir så jag hinner flytta mer ved inann det blir blött igen.

Om det blir regn har jag en liten plan på att kanske åka till Barkarby. Skulle behöva in på Jysk för att köpa två rullgardiner till sovrummet. Och så är det ju alltid kul att gå på Rusta! Spec nu när dem säkert har allt julpynt framme. Me like!
Och så har dem både Lindex och Kappahl där. Så jag skulle kunna ta mig ännu en titta på bebiskläder.
Jag stod ju där i Kista, och höll i en jätte söt sparkdräkt.
Men jag vågade inte köpa den.... Jag vet inte varför?
Är jag rädd att nånting ska gå fel? Att jag tar ut nånting i förskott? Vi är ju så långt gångna nu... vecka 28 lixom! Det är väl inte för tidigt. Och att köpa vagnen kändes toppen bra.
Men just kläderna.... Det känns läskigt av nån anledning.....
Jag har ju tänkt att jag ska köpa minst en body och ett par byxor. Och/eller en sparkdräkt som vi kan ha med till BB. Så att det är nånting vi själva köpt som kommer vara med på alla dessa första bilder som kommer att tas.
Sen kommer vi troligen att få en del kläder av Connys syster. Plus att man ju får presenter (troligen). Sen växer dem väl ur dem första kläderna ganska snabbt tror jag? Eftersom dem lixom rätar ut sig när dem vant sig vid livet på utsidan.
Ja, vi får se vad morgondagen bjuder på. Och hur det blir med shoppingen. Kanske behöver jag få med mig Conny så han kan hålla mig i handen när vi köper det där allra första plagget. Så att han kan få tycka jag är fånig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar