onsdag 9 november 2011

Så vad nu??

Jaha... 08.19.....
Jag hatar att va hemma från jobbet!
Trött som... ja, ursäkta språket, men ett AS!
Inte kunnat sova i natt pga hosta, halsen känns som ett blödande rivsår och jag kräktes igår. Att gå till jobbet kändes helt enkelt inte som nån bra idé.
Dels för min egen del, detta går åt helt fel håll! Måste vila mig i soffan idag så jag blir frisk istället för sjukare och sjukare... Men även för kollegornas del. Inte så super smart och snällt att åka dit och smitta dem.
Men nånting händer med mig när jag är hemma från jobbet. Jag KAN INTE slappna av. Jag kan inte ligga på soffan och bara sova. Jag blir så galet rastlös. Och tänker hela tiden "Borde jag ha åkt till jobbet iaf? Jag kanske bara är fånig?". Men om min telefon skulle ringa nu, så får jag bekräftat att så inte är fallet. För trots att jag inte sagt ett ord sen Conny åkte och jag väste fram "Har du kunnat sova?" och "Jag älskar dig" så känns det som sandpapper i halsen.
Socker-Conny hade fått lite sömn iaf. Jag gav upp nånstans vid 2 tiden och gick upp och la mig på soffan. Så då stördes han åtminstonde bara av sina egna hostattacker. Men han mådde tillräckligt bra för att kunna jobba, så det var ju skönt!

Ett av problemen, förutom det självklara med att hosta och kräkas, är att mina magmuskler ju är så pass delade nu, iom graviditeten. Så minsta lilla jag ska hosta så vaknar jag och måste oftast sätta mig upp. Och att sätta sig upp, från liggande, är inte det lättaste i vanliga (gravida) fall och underlättas således inte ytterligare av en hostattack.

Ja, gnäll gnäll. Första koppen honungsthe är svept i alla fall. Måste hålla lite koll på hur många det blir eftersom man inte ska dricka för mycket the som gravid. Tror det är typ max 8 koppar? Så jag varvar med varm o´boy emellanåt.
Nu ska jag försöka sova en stund igen. Och sen ska jag väl..... sova? Suck. Jag hatar att va hemma, sjuk alltså.

2 kommentarer:

  1. Krya på dig gumman! Lät inge vidare det där. Ingefära som du kokar länge blir utmärkt thé med honung och lite citron. Det brukar göra susen för mig.

    Kramar!

    Busan

    SvaraRadera
  2. Nä usch, låter inge roligt alls! Känner igen både hostan och att sova på soffan, fast hos oss är det maken som har hostat så jag inte kunnat sova ;)
    Krya på dig nu! Kram

    SvaraRadera