lördag 5 november 2011

Lördag kväll. Klockan står just nu på 20.16. Och vi pratade för en stund sen om att gå och lägga oss....
Vad säger man om det???
Vi kan ju säga att vi passar på att sova nu innan *Liten kommer och håller oss vakna.
Vi kan också säga att vi är förkylda och passar på att sova mycket när vi är lediga.
Vi kan säga, att vi ska kolla på en film - i sängen.
Eller, så är vi ärliga och bara säger att vi är trötta och inte har lust att göra nånting annat!
Allt är ju sant. Så kan man bara välja det som känns bäst!

Jag har jour och en buss kommer att vara ute HELA natten. Så om han behöver ringa så kommer det troligen bli när jag sover. Oavsett när jag somnar. Så det känns som en smart strategi att somna snabbt och hoppas att när jag vaknar är klockan redan 7 på morgonen!

Dagen har varit... inte så väldigt händelserik egentligen. För att vara en lördag. Vi var och tittade på en av Connys systersöner som spelade innebandy. Det var skoj, dem var duktiga och dem vann! Jag blir alltid lite tårögd när jag ser barn göra såna saker. Typ tävla eller uppträda. Undrar hur jag ska känna när det är MITT barn?
I övrigt har jag gått med hunden och duschat honom. Det är tur att jag har en så otroligt snäll och lydig hund. Annars hade duschning av 45kg Aktia kunnat vara väldigt mycket jobbigare än vad det är!
Jag har även tömt ett skåp. Min tanke är att skruva ner nämda skåp för att ställa dit en garderod istället. För att på så sätt frigöra mer plats i lilla rummet (nuvarande kontor framtida barnrum). Hoppas att den planen ska bli verklighet, och helst redan imorgon.

Och appropå att fixa hemma. Snart är det första advent! Ja, inte jätte snart. Men om tre veckor. Förstår du? TRE veckor? Det är ju ingenting! Ska bli mysigt att få julpynta här hemma igen. Det är så fint!
Fick en glimt av systerbarnens önskelista idag. Menjag tror att jag kommer freewheela i år... Varsin riktig dator, varsin Ajfån (Matildas stavning!), ett hockeyspel, en stor bmxcykel, en häst........ Ja, det kändes som att dem inte var riktigt inom min budget helt enkelt.
Dock så ville dem även ha kaniner. Och det har dem pratat om förut. Men föräldrarna tycker att det räcker med en häst, två hundar, två katter och två undulater. Konstigt??? Haha.
Jag sa till Sara iaf att dem skulle diskutera saken och OM dem bestämmer sig för att barnen ska få varsin kanin vill jag gärna va den som ger det. Fatta om JAG kunde få vara den som ger BÄSTA julklappen i år?! Det vore riktigt nice! (fast det är ju såklart ingen tävling....*harkel* nej nej.. absolut inte!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar