måndag 14 november 2011

Alldeles för sugen

Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera det här...
Jag är sugen! Hela tiden.
Godis, kakor. Mycket gott. Mycket onyttigt.
Hur illa får man vara som gravid? Jag vill inte moffa i mig och bli tok stor och få en jätte baby. Eller det kanske man inte får? (Läste om follk som får göra sockerbelastning för att deras tidigare barn varit stora...)

Det är inte nyttigt med för mycket socker. Det är inte bra.
Men jag är så sugen.

Nån som har nåt tips på nåt gott "fika-aktigt" men som inte är så onyttigt?
Conny ville gärna ha en blåbärspaj sa han. Och det är väl iaf inte i den mest onyttiga delen av skalan. Kanske. Men jag jag vet ju hur mycket socker jag har på, för jag vill inte att den ska bli för sur!

Eller kan man tänka att så länge jag inte äter en halv paj om dagen så är det ingen fara? Typ en bit paj är ingen fara?
Men jag tycker nog att en bit om dagen inte låter så bra det heller.

Försöker tänka frukt. Grönsaker. Men det hjälper inte. För det enda jag ser i mitt inre är chokladrutor, chokladpudding, kola kakor. Jag vill ha!!!

3 kommentarer:

  1. Nu är ju jag lite partisk, eller vad man ska säga... För jag har ju gått upp 32 respektive 27 kilo. Jag kanske mer är ett avskräckande exempel, hmm... Det jag vill säga är att det inte är någon fara!!! Det är helt klart värt att käka extra godsaker under graviditeten, trots att man måste ta tag i det sen. Jag har ju fortfarande massa kilon att gå ner, typ 20. Men blir jag gravid igen kommer jag helt klart unna mig det jag är sugen på igen. Det är inte FARLIGT för någon att gå upp när man är gravid. Det enda sura är ju som sagt när man måste gå ner igen...

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska äta det du blir sugen på, för mig kommer det i perioder, ena veckan vill jag bara ha sötsaker för att bli illamående bara jag tänker på socker veckan efter. Har dessutom märkt att suget blir värre om jag försöker ignorera det..
    Tror det i alla fall är bättre om man bakar själv än att man köper färdigt, blir alltid mindre socker och andra onödiga tillsatser.
    Hade jag varit dig skulle jag baka en blåbärspaj redan nu ;)

    SvaraRadera
  3. Du är helt normal:-D vänta bara tills du ska amma...skämtar bara men jag kan nog äta hur mkt som helst nu när jag ammar. Tack och lov är jag mest sugen på mat men det kan bli farligt när jag slutar amma. Jag var också sugen på onyttigheter när jag var gravid, speciellt sista 2 mån då jag var sjukskriven. Gick upp tot 17 kg och de var borta 2 mån senare, nu kämpar jag med de extra kilon som jag hade redan innan grav:-(

    Blåbärspaj är mums!

    Kram från en nybesökare på bloggen (villhabarn)

    SvaraRadera