torsdag 10 november 2011

Lite bilder

Jag tänkte att jag skulle bjuda på lite hemma-hos-reportage!
Så här kommer bilder på min trädgård:



Hmm... Eller vänta lite nu.... Undrar om jag klippte in fel bilder...?

Det första jag ser när jag går utanför dörren


Begreppet skogstomt får en helt ny innebörd


Baksidan, en lerpöl och ett jordberg. Jag är glad jag inte har en två åring ute och leker på tomten!

Det undre är byggmatriel och det övre - care to guess??
Mitt staket! EFTER trädfällning....

Våran vedbod. Även det "post trädfällning"

Plattan till vårt (läs Connys) bliviande garage!
Så, nu känner jag igen mig lite mer... Att säga att jag har... ouppfyllda visioner - är en underdrift.
Vi har inte lagt särskillt mycket krut på vår trädgård sen vi flyttade hit. Vi ha sått gräs och lite blommor och byggt en altan. Men inte mer än så, eftersom vi haft planer på garage osv och inte vetat riktigt hur vi skulle vilja ha det.
Men riktigt såhär illa som det är nu har det ju inte varit tidigare!
Men det är som sagt pga trädfällning som Conny ägnade sig åt för ett par helger sen. Och sen började han med plattan så själva "städningen" av trädresterna har blivit lite liggande....

Jag har egentligen inga visioner klara. Så det var kanske fel ordval. jag vet inte hur jag vill göra i trädgården. Men jag vet att det inte ska se ut såhär. Men jag är också realist. Så jag vet att det, med största sannorlikhet kommer att se ut såhär tills i vår.
Jag hoppas att Conny kommer att köra undan stockar och ris innan snön faller. Så kan det små skräp som blir kvar förhoppningsvis förmultna bort... Men jag är så säker på att det kommer bli så......

När våren kommer ska jag ju vara mammaledig. Och det är lätt att drömma iväg om hur fint jag ska göra i trädgården då - för du vet, jag kommer ju ha så mycket tid! ;-) Precis som jag kommer ha så mycket tid till träning och allt annat.
Haha! Kolla in mig i April när jag har påsar size City-gross under ögonen och ett skrikande kolikbarn i min famn. Påmin mig då om allt jag ska göra. ;-)
Nej, som sagt är jag realist. Jag kommer inte förvanlda mitt hem till något hämtat ur "Min trädgård" eller "Äntligen hemma". Men lite fint ska vi ha det. Jag lovar.
Så stay tuned för fortsättning följer....!

1 kommentar:

  1. Haha! Du är rolig - you got me! Hann tänka, men åh, vad fint de har... :)

    Sen tror jag det är rätt att lägga ribban LÅGT under mammaledigheten, i alla fall de första månaderna. Jag var i chock över hur omvälvande det var och hann just ingenting det första halvåret kändes det som. Det var bra om man lyckades fixa disken och en dusch typ. Men det kan ju hända att er lilla prins kommer sova långa pass och inte alls behöva bli buren - men ställ in dig på motsatsen, det är mitt tips.

    KRAM och tack för ett gott skratt!

    SvaraRadera