söndag 27 november 2011

Första advent

Så var den här, första advent! Glögg, julgardiner och tända stearinljus.
Ja, nu har jag glömt att fixa mossa, så ljusstaken är inte klar... Och glöggen blev det inte till att korka upp ikväll som jag hade tänkt. Men julgardinerna är uppe! Och en ljusstake (den andra gick sönder förra året vilket jag hade glömt) och så lite pappersstjärnor uppe i de andra fönstren.
Conny har satt upp ljusslingor ute och det blev jätte fint! Och jag har använt lite av det ris som blev när dem fällde träden till att dekorera vår nya vedbod.
Så lite har vi faktiskt fixat här hemma!
Och så har jag hämtat hem ett köksbord. Nu börjar det närma sig att vi kommer få till det som det är tänkt här hemma!
Men än dröjer det lite till innan jag är helt nöjd...

En julpyntning som jag däremot blev mycket nöjd med är bloggen! Precis som jag hade tänkt mig! Tog lite tid att få till bilderna, och dem blev kanske inte 100% som jag hade tänkt, har ju glömt bort hur man använder photoshop.... Men jag är nöjd! Och det är ju huvudsaken.
Får se om jag hinner "avpynta" och göra en ny top innan *Liten kommer... Julen kommer ju officiellt vara slut, men inte vintern, så....

Igår var vi till Connys syster och gjorde pepparkakshus. Det var jätte trrevligt, roligt och mysigt. Jag och Cissi fick varsin brännblåsa när vi höll på med det smälta sockret, men det gör inte mig så mycket, bevis på att vi iaf gjorde nånting utan fusk! Även glasyren gjorde jag (det är ju SÅ avancerat!) Men vi köpte byggsatser... Så... ja... fusk, men fint!
Det längst till höger var jag med och jobbade på.
Tydligen hade jag missat en del av poängen med pepparkakshus dock. Jag trodde dem skulle stå fina fram till jul. Men tydligen får man äta dem?? Så vi lämnade alla tre husen hos familjen med massa barn. Nästa år får vi helt enkelt göra husen närmare jul. Eller så bestämmer jag att det vi har hemma inte får ätas - förrän efter jul!

1 kommentar:

  1. då har jag också missat den poängen ;) i vår familj ska de alltid stå tills efter jul och då slår man sönder dom med hammare och sen äter upp bitarna!

    SvaraRadera