tisdag 8 november 2011

Vissa saker är tydligen roligare att shoppa?

Det är konstigt. Jag har pratat, surfat och letat efter barnvagnar i si så där ett par månader. Intresset från Conny har som bekant varit begränsat.
Idag pratade vi lite kort om tv, till sovrummet. Vi har en stor bamsing som står där nu (eller, den stod där tills för ca en timme sen). Men när *Liten kommer ska hans säng stå där. Så att göra sig av med tvn har stått på att göra listan. Vi pratade om tv i ca 5 minuter och jag hittade en billig LCD på netonnet. Och sa att den var ju så billig så den skulle vi faktiskt kunna köpa..... Även om det känns som en lite onödig utgift just nu.
Och hem kommer han.... med en tv! En LED tv, som var ca dubbelt så dyr som den billiga jag hittade. Nu var det inga jätte summor, men ett par tusenlappar är ju inte småpotatis.
Och det konstigaste av allt, 5 minuter (!) pratade vi om det och sen stod den här hemma.
Undrar om dem kan börja sälja barnvagnar på netonnet? Då kanske dem blir mer intressanta?

Jag smet lite tidigt från jobbet idag för att hinna till vår första föräldraträff. Tyvärr var det ingen där som jag klickade med. Hade hoppats på att hitta nån man kunde umgås med sen, men... Ja, det kan ju ändras.

Mina magmuskler är verkligen trötta. Undrar hur jag kommer må imorgon... Liten åker nog karuell där inne när jag hostar i alla fall - känns som att magen verkligen hoppar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar