måndag 7 november 2011

En spännande dag....

Höst = förkylning. Det är så det är.Förkylning + graviditet = lite jobbigare. Man är ju redan lite trött. Och att hosta med dessa obefintliga magmuskler är inte jätte lätt.
Morgonen började med ett litet jour samtal kl 05.37. Inget jätte jobbigt, så jag klagar inte direkt. Var sen pigg, som vanligt, ända till Conny klev upp ur sängen - då somna jag om! Fast det då egentligen är dags för mig att gå upp.
Huvudvärken hotade och ögonen stängdes och klockan gick framåt vare sig jag ville eller ej.
Smsade bror (tillika kollega) och sa att jag blir sen. Kom in på jobbet lite mer än 30 min försenad... Inte så duktigt, men så fick det bli!
Kände hur humöret var i jämförelse med Magica de Hex ungefär och jag kunde nästan se ett stort svart molnrunt omkring mig!
Ingen bra dag helt enkelt.
Humöret lättade lite under dagen, men efter lunchen fick jag typ som ont i magen. Inte "vanligt ont" utan nån form av gravid ont. Jag tror att det kanske var sammandragningar. Magen kändes spänd, inifrån lixom. Och hela eftermiddagen satt jag sen och flåsade och stönade. Ja, som du förstår var jag inte precis kollegan från heaven idag!
Men med den ena kollegan planerat hemgången tidigt och den andra skickade jag hem en timme tidigt (för han hade ont i "den vanliga" magen) så hoppas jag att dem inte led allt för mycket!

Efter jobbet bar det av till "byn" som syster min säger för att handla lite. Det blev mycket drycker! O´boy pulver, mjölk, juice, cola och honung till mitt the. Plus hostmedicin. Hoppas att jag inte ska behöva ta den, men med tanke på hur Conny låtit de senaste nätterna vill jag gärna inte stå tomhänt om jag behöver...
Tänkte även vara en söt fru och köpa blommor till min älskling, men när jag stod där och valde bland buketterna så ringde han och bad mig åka tillbaka till hans mamma (där jag nnyss varit för att lämna hans lillebror) denna gång för att hämta några verktyg han behövde. Då blev jag irriterad och satte tillbaka blommorna!
Mogen är med andra ord inte det ord jag skulle använda för att beskriva mig själv idag. Inte heller ordet Kontrollerad känns aktuellt.
Lite självömkande. Och myket hormonell!

Till middag blev det våfflor. Med grädde och sylt! Inte särsklit nyttigt, men jag har längtat i flera veckor! Och det var jätte gott! Så nu är jag glad igen, haha.
Men våfflorna smakar inte som mammas. Det gör inte mina pannkakor heller. Nu är jag absolut inte en sån som vill att allt ska smaka som mammas. Men just våfflor/pannkakor är godare hos henne. Måste fråga vad jag kan tänkas göra för fel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar