torsdag 8 december 2011

Ännu en snabb visit

Jaha, idag var det besök hos barnmorskan igen.
"Hur mår du?" Blodtryck, SF-mått och hjärtljud.
Så - då var vi klara!
Besöken är verkligen snabbt avklarade, men det ser jag som nåt positivt. Finns inget knas att oroa sig för eller diskutera. Verkar det som. Hon klämde lite snabbt på magen men sa inget. Antar att hon kollade om han lagt sig med huvudet ner, men det visste jag att han inte hade... Det snurras runt rätt bra än så länge!
Däremot passade jag på att fråga om det här med att magen blir så spänd ibland. Och det var sammandragningar sa hon. Som jag misstänkt... Men jag trodde sammandragningar skulle vara mer obehagliga, för så upplevde jag dem då när det var sådär tidigt, typ v14. Men å andra sidan var allt läskigare då, när man inte kände bebisen. Nu känner jag ju rörelser flera gånger om dagen - det ger ett helt annat lugn!

Nu på kvällskvisten var jag iväg på ett ljusparty med Sara och Matilda. Partylight.
Trevligt och mycket fint finns det ju. Men jag får alltid beslutsångest! Och den här gången sket jag i att handla nåt överhuvudtaget. Men det är ganska bra, för Sara bestämde sig för att ha ett i slutet på Januari, så då kan jag handla då istället!

Nu är det dags att sova. Conny har eldat så det är varmt och mysigt här. Får se om han kommer frysa i natt ändå eller hur det blir. Han har frysit en hel del den senaste tiden, vilket inte är likt honom. Frysigt och varit kanon trött i flera omgångar. Men han var hos läkarn idag och dem hitta inget fel. Så kanske är det bara för att jag är så varm som han tror att han fryser. =P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar