torsdag 22 december 2011

2 dagar, 8 veckor

Japp, idag är det två dagar till julafton. Eller egentligen är det ju bara imorgon kvar för det är ju redan kväll. Och det är ca 8 veckor till min lilleman kommer ut och hälsar på oss för första gången!
8 veckor har varit lite som ett mål för mig. För 8 veckor är lite! Och eftersom det är +/- 2 veckor, så kan det vara bara 6 veckor kvar - ännu bättre!
Jag vill ju såklart inte att han kommer ut för tidigt, men jag längtar ju, så känner han sig redo i v 38 så är det helt okej för mig!
Eftersom jag vet att jag har tidig ägglossning så borde det ju rent teoretiskt kunna vara så att han kommer lite tidigare. Fast jag vet att det inte är så, för då skulle ju alla som gör IVF osv veta exakt när det är dags. Och så är det ju inte!

Imorgon är det i alla fall dags för domen - äntligen! 9.15 ska vi vara där och kolla moderkakan.
Har ju funderat en del fram och tillbaka i dagarna och har väl bara kommit fram till att det finns för och nackdelar med båda scenariorna.
Men jag tror nog ändå att jag innerst inne hoppas på "vanlig" förlossing.
Sen hoppas man ju såklart alltid att allt ska vara "normalt" men just det här är ju inget allvarligt om det inte skulle vara det så. Ja. Vi får ju se. Men jag är inte nervös eller så, bara nyfiken!

Ska fråga den som gör ultraljudet om jag kan få en liten gissning på storlek. Jag vet att det inte är därför jag är där, så dem  kanske inte har varken tid eller lust. Men frågan är ju fri, så jag hoppas! Bara ett litet ungefärligt. Speciellt om jag ska föda vag... Så jag vet om det är dunderklumen eller en liten smurf om ska ut! Och ja, jag vet - det behöver inte spela nån roll. Men ändå.

1 kommentar:

  1. Sanna / thedreamer22 december 2011 kl. 22:03

    de mäter säkert lillkillen ska du se så du får ungefärlig uppskattad vikt! min vägde 1580 g sist, borde nog växt lite nu :) lycka till på ul!

    SvaraRadera