torsdag 22 december 2011

Hatrick!

Japp, jag kör ett tredje inlägg idag också.
Har funderat nu fram och tillbaka och kommit fram till att jag nog faktiskt hoppas på valig förlossning. Hur galet jag själv än tycker att det låter så ÄR det något som jag vill uppleva! Läskigt men häftigt!

Och så har jag funderat på om jag borde gissa på vad jag tror att det blir??
Kanske vill nån mer gissa? (Ja - jag tigger kommentarer) ;-)

Min syster kom med en teori för lite sen. Nämligen att eftersom jag varit kissnödig sen dag 1, om det kanske beror på att moderkakan ligger och trycker på kissblåsan?
Dem säger ju att det är vanligt att man är kissnödig i början och slutet, men här snackar vi nonstop!
Så det är ju ett tecken på att moderkakan i så fall skulle ligga kvar långt ner.

Å andra sidan så känner jag inte speciellt mycket sparkar från insidan. Jag känner när han trycker och pressar. Men inte så mycket sparkar, trots att man känner dem utifrån. Om Conny håller med handen så kan han känna sparkar fast jag tycker att det är kavlugnt där inne.
Och det skulle ju i så fall tyda på att moderkakan dragit upp sig och ligger som en bra stötdämpare.

Så långt är det ju 50/50.
Det enda övriga jag har att komma med är statistik. Att det ska vara väldigt ovanligt att den INTE drar upp sig.

Så summa summarum lutar det väl åt att den SKA ha dragit upp sig och att jag om ca 8 veckor har svin ont och önskar att den inte hade gjort det!

1 kommentar:

  1. Lycka till idag! Ni får säkert en liten uppskattning om vikt när ni är där.

    Skriv ett inlägg så fort du kan, jag är lika nyfiken som du på hur kakan låg ;)

    Kram!
    längtan

    SvaraRadera