måndag 19 december 2011

Film - Jägarna 2

I lördags kväll såg vi Jägarna 2.
Så om du inte har sett den och absolut inte vill få några hintar om handling eller slut kanske du inte bör läsa hela texten... Jag ska inte avslöja några detaljer! Men jag gör så att det stycke som kan vara lite avslöjande döljer jag så du inte råkar läsa nåt du inte vill se!

Jag gillar personligen inte ettan, för jag tycker den är så rå!
Googlade på den nu och såg att den kom ut 1996, vilket betyder att jag var 10 år då jag troligen såg den senast (kanske nåt år till). Så kanske skulle jag inte uppleva den som lika hemsk idag. Men jag klarar bara inte av filmer med våldtäkt scener! Jag blir alldeles.... Ja, jag vet inte. Jag klarar bara inte av det.

Den här filmen, tvåan alltså, var bättre på det sättet. Fortfarande ganska rå och en del scener som kan upplevas som jobbiga. Men inget som jag inte klarade av att se. Tex inga våldtäkter.

Här kommer stycket som kan uppleveas som lite avslöjande, för att läsa: markera texten:
Den enda nackdelen med filmen var egentligen att jag (och Conny) upplevde den som väldigt förutsägbar. Vi satt och försökte komma på alternativa lösningar, att det skulle bli en tvist lixom. Men det kom aldrig nån...
Jag formulerade mig som såhär; En bra film, bra gjord både när det gäller skådespel regi m.m, men lite fantasilöst manus.

Allt som allt så får den nog FFF av fem möjliga. Jag skulle kunna vara snäll och ge den FFFF, men, nja.... Vi kan ju säga FFFf alltså 3,5.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar