lördag 22 oktober 2011

Aldrig ensam

Conny blir borta över natten och jag har spenderat största delen av dagen med Sara och barnen - mysigt! Det blev ridning med hundar och Matilda, sen fika med kusin Tess och hennes barn. För att sen följas av massa systerprat och lite middag. Fsikbullar i hummersås, blir det lyxiagre än så en lördag?! Lyxigt eller ej, gott och mättande och det är ju ändå huvdpoängen med middag!

Nu är jag och Rufus hemma, han ser lite... ledsen ut, saknar väl husse. Det första han gjorde när vi kom hem var att titta efter Conny. Han gör alltid det och ser alltid besviken ut när han inte hittar honom. Söt!
Men förutom Rufus har jag annat fint sällskap här hemma, ännu en älskad pojke gjorde sig uppmärksammad ikväll, efter ett par lugna dagar:

Jag började surfa runt lite och hamnade på svtplay och sen tv4play. Tänkte för mig själv att jag nog saknar tv i alla fall... Att inte alltid behöva kolla på erier och filmer som jag oftast redan sett flera gånger. Hamnade framför några korta intervjuer och sen Hellenius Hörna. För att till sist landa i Bonde söker Fru. Jag vet ine vad du tänker nu när du läser, men när jag skriver så känner jag hur kvalitén på programmen lixom dalade!
Och nu... mitt huvud.... känns som mos! Helt..... ja, mosigt! Vilket skit det finns på tv. Haha!
Inget illa menat, programmen i sig, ja, dem är väl typ underhållande, men... Ja, ingenting för mig. Inte just nu i alla fall.
Speciellt inte Bonde söker Fru. Det är ju bara... alla dessa program. Seriöst? Jag vet inte jag. Inget för mig i alla fall!

Dagen har varit trevlig, mycket trevlig. Och kvällen... ja, vad ska jag säga. tyst? Avslappnande antar jag.... Men nu är ju huvudet alldeles mosigt så jag kan ju inte säga att jag känner mig toppen nöjd. Tror jag ska gå ut med Rufus en liten stund. Få lite frisk luft så jag piggnar till.
Men hur trevligt osv jag än haft, så har ännu en hel helgdag gått och jag har itne gjort nånting här hemma. Så otroligt tröttsamt! Jag vill städa och pyssla och göra fint! Men... det blir fortfarande inte av. Snart hoppas jag. Snart snart. Men troligtvis inte imorgon, heller...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar