fredag 28 oktober 2011

Tack fina ni för kommentarerna!
Mamma mår lite bättre idag och dem har en teori om vad det kan vara och har bytt medicin. Så nu hoppas jag att dem har rätt så att hon mår ännu bättre imorgon!
Hon blir kvar på sjukhuset över helgen, vilekt jag tycker känns skönt.
Igår låg hon fortfarande kvar på intensiven när jag och Sara kom på besök men idag hade hon fått flytta upp på en avdelning. Så idag när jag kom hem kände jag mig... ja... sjukhusig?
Så det blev hopp in i duschen för att bli av med eventuella bakterier. Både Sara och Conny gissade på att det är för att intensiven är så steril och noga med allt, medans de på avdelningen får va lite som dem vill. Det blir ju lite "mindre hygiensikt då".
Får se om jag åker in en sväng imorgon igen, kan tänka mig att det blir så.... Men jag är inte helt säker än. Får se.

Nu är det i alla fall helg. Och jag ska nog krypa till kojs redan nu. Känns skönt att få sova.

Igår var medryttare S här och red tillsammans med Sara. Det hade gått bra men hon hade velat springa flera gånger. Inget fel med det och eftersom de inte red så himla långt så klarar han ju det. Men... ja, jag vill ju inte att dem springer för mycket! Han hade varit rejält svettig när dem kom tillbaka... Men det var fint väder igår och han har ju satt ordentlig päls redan, så det är ju inte så konstigt.
Idag var medryttare A här. Och hon skulle bara skritta en tur sa hon. Det gillade jag att höra!
Ska inte döma åt nåt håll än. Jag gillar dem båda. Och tänkte ge det ett par veckor och se hur det känns, hur dem verkar och hur Nasi verkar trivas.
Så får jag göra en utvärdering sen.

Tror jag ska försöka mig på en liten tur imorgon. Eller i alla fall ta in och borsta honom. Känns så konstigt att inte "träffa" honom mer än en puss i hagen...
Sen på kvällen är det dags för halloween.kalas hos cissi. Deras sex barn och de tre äldsta har fått bjuda fyra kompisar var. Så tjugo barn!
Men jag är inte så jätte delaktig. Jag har kommit med lite idéer och förslag och så ska vi vara med och spöka på spök-stigen. Och sen hjälpa till lite inne.
På de kalas som Sara haft för sina barn har jag ju haft en betydligt större roll.

Så vi får se om det blir en tripp till sjukhuset däremellan nånstans... eller om jag sparar det till Söndag.
Det är besökstid från 13.30. Och jag måste ju va hemma absolut senast 17 för att hinna duscha och göra mig klar för att skrämmas. Så jag får se helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar