söndag 9 oktober 2011

Jag har sagt upp mig!

Ännu en helg isär, i alla fall mer eller mindre.
Igår åkte Conny till crossbanan typ kl 6. Kom hem 17.40 och jag skulle vara på tjejmiddag 18.
Som tur var hade jag gång avstånd så han gick med mig så han vi prata iaf 10 minuter igår!

Idag har han fällt träd igen medans jag hållit mig borta. Jag kan inte hjälpa till och fick inte vara i huset ifall nåt träd föll fel. Så jag fick hålla mig hos syster yster hela eftermiddagen.

Sen på kvällen åkte jag och sara på Center möte. Ett av mina sista...
Jag skickade ett mail till dem i förra veckan och förklarade att jag inte kommer att vara med i styrelsen de närmsta åren. Det känns inte helt rätt helt enkelt!
Jag vet helt ärligt inte om Centern är mitt parti. Och jag känner att det här med politik kanske inte är min grej riktigt.
Och nu med *Liten på väg så känner jag att jag ville sålla bort lite måsten ur mitt liv.

Jag är med i bygdegårdsföreningen och tar ganska stort ansvar där. Jag arbetar heltid i familjeföretaget, vilket egentligen betyder mer än heltid, för jobbet finns alltid där, på någon nivå. Och jag känner att jag brinner mer för dessa och andra saker än jag gör för politiken. I alla fall just nu!
Jag är mycket nöjd med mitt beslut och skulle jag ändra mig så vet jag att jag är välkommen tillbaka.
Jag tror att en miss kanske var att jag klev från helt vanlig medborgare som inte hade nån som helst koll egentligen på hur kommunpolitik går till - till att vara styrelseledamot och förhållandevis aktiv inom partiet. När jag pratade med vår gruppledare om att jag inte vill vara med längre så frågade han om det var deras fel, om jag tyckte jag fått för lite uppmärksamhet. Och jag tänkte NEJ, snarare tvärtom!!! Jag har fått massa uppmärksamhet, dem lyssnar och förklarar och tycker allt jag säger är så bra. Jag tror nästan att det gick för fort med min politiska resa...
Ja, jag vet inte. Men nu är det slut för nu i alla fall. Och det känns skönt. Och rätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar