onsdag 5 oktober 2011

En heldag på vift

Nånting är fel på blogger. Vet inte vad, men nånting är fel. Jag kan inte kommentera andras bloggar, varken som anonym eller inloggad. Och inga kommentarer kommer in här heller. Nu brukar jag inte ha super-duper många kommentarer men några trillar ju inte lite då och då.
Hoppas att blogger lyckas lösa problemet snart.

Igår var jag i Uppsala, nästan hela dagen. Skulle på ett nytt Ultraljud kl 11.00. Denna gång var det mest för att vara försökskaning åt en BM som skulle avlägga prov och visa att hon kan göra UL.

Och när jag låg där så tänkte jag att jag förstår de kvinnor (och män såklart) som blir oroliga under sitt UL. För oj va noga hon var! Och med noga så menar jag långsam. Hon letade och letade för att hitta bra vinklar och för en stund blev jag nästan lite rolig för att nåt var fel! Fast jag redan gjort ett RUL som visade att allt var okej.
Och jag märkte på de två BM som satt bakom och skulle avgöra om hon kan eller inte att dem nog tyckte hon överdrev lite.
Men hon hittade allt och allt såg fortfarande bra ut. Och hon var inte dålig bara lite längsam, så jag hoppas hon fick godkänt. Alla blir ju nervösa vid prov och med lite övning så blir hon säkert ännu bättre!

Efter ultraljudet, som var klart vid 12 hade jag hela dagen ledigt och för mig själv. Eftersom jag jobbar 8-17 och skulle behöva vara borta 10-14 så kändes det bra att ta hela dagen istället. Så jag åkte in till stan först först att leta nya mamma byxor. Och man bara måste ju älska H&M! Den butiken i Uppsala är ju dessutom lite större (iaf jämfört med Jakobsberg dit jag brukar åka) så dem hade lite mer.
Ett par snygga svarta byxor, ser ut precis som mina vanliga, förutom den undebara långa resåren över magen. Ett par svarta tights blev det också, även dessa med resår över magen.
Trodde att jag skulle kunna/vilja ha vanliga byxor som sitter lågt, men dem sitter faktiskt inte lika bra och är inte lika sköna!
Det blev också en mysig kofta. Den blir perfekt nu när temperaturen sjunker.


Efter kläder hade jag tänkt gå till en syaffär och titta på tyg och skumgummi. Jag har en liten plan att eventuellt sy ett eget spjälskydd till spjälsängen. Men tiden var på väg att gå ut på parkeringen och jag hade ingen lust att gå och fylla på för att sen gå tillbaka för att shoppa lite till... Spec eftersom jag inte vet om jag kommer få bumpen ur och faktiskt sy det. Och då har jag kanske köpt en massa grejer i onödan. Så jag ska nog vänta lite till och fundera vidare lite till först.

EKTORP JENNYLUND Fåtölj, Idemo röd Bredd: 78 cm Djup: 85 cm Höjd: 84 cm Sitsbredd: 48 cm Sitsdjup: 55 cm Sitshöjd: 43 cm  Så istället åkte jag ut och gick på IKEA. Otroligt skönt att sröva omkring där när inte det inte var så mycket folk! Men det blev inte så mycket inandlat, några såna där små Lack-hyllor bara.
Vi ska köpa ett matbord, men det hade dem inte hemma. Och jag vill köpa en ny soffa. Ektorp. Jag tycker den är så fin och skön! Och billig! Men Conny gillar den vi har. Så troligtvis kommer jag att få köpa fåtöljen istället, för jag vill ha nåt annat att sitta i. Speciellt när bebisen kommer och jag ska sitta och amma...
STOL MED KONSTLÄDER
Sen blev det Rusta en sväng för att köpa två nya stolar som vi ska ha i köket. Kartongen var STOR och lite tung. Inte helt optimal för mig att bära kan jag säga. Och inte fanns det några vagnar heller.... Tur att jag hade fått parkering precis utanför dörrarna.

Och efter allt detta började jag känna mig rätt färdig. Hade ju tänkt att jag skulle åka och titta på barnvagnar också. Men det glömde jag helt bort och var helt ärligt alldeles för trött för att orka! Så det blev in på City Gross för mat shopping istället.
Och när jag står där i kassan, en hel del folk bakom mig och med massa mat på bandet. Allmänt ganska trött. Då funkar inte mitt betalkort. För Nordea hade tydligen nåt problem. Det var ju inte så skoj kan jag säga! Som tur var hade de en bankomat där, så jag kunde ta ut och betala kontant.

Allt som allt var dagen bra. Och det var trevligt med en dag ledigt.

1 kommentar:

  1. Låter som en riktigt fullsmockad dag med andra ord.. blir trött bara av att läsa om allt du gjorde.. ;D
    Kram

    SvaraRadera