fredag 17 februari 2012

Bättre avslut

Dagen blev riktigt bra. Lite jobb, lite umgänge med syster och lite borst och mys med hästen. DET var länge sen, mysigt att få träffa honom lite! Och så frisk luft och solsken - helt underbart!

Känner fortfarande av rygg och höft, och nu har jag inte sovit än.... Men men...

Det har inte hänt myckt på "tecken"-fronten, men helt dött är det inte:
  • Magen, eller snarare bebisen, har sjunkit ner lite och ligger inte kvar ändå uppe vid revbenen längre.
  • Jag tror att slemproppen kanske börjat lossna, eller har lossnat eller hur man nu säger? Men det är jag absolut inte säker på, men det KAN vara så.
  • Mina bröst är väldigt fylliga och läcker mer än vanligt.
  • Magknip, som kan vara ett tecken på att kroppen vill tömma magen inför förlossning. Eller så är bara vanligt hederligt magknip.
Så, med mycket mycket vilja, så kan man ju tolka det som små små tecken i alla fall... Inget av dem är ju dock tecken på att något ska ske snart. Men kanske inom några dagar. Men eftersom vi redan är tre dagar efter BF så hade väl dem flesta redan räknat ut det - även utan tecken!

2 kommentarer:

  1. Tufft att vänta, det förstår jag! Men det behöver inte ta flera dagar till, även om du inte har så mycket känningar. Min förlossning började tvärt med värkar - hade bara haft två förvärkar en natt några dagar innan. Samma dag som sonen kom var jag hos gynläkaren på kontroll och var orolig för att jag skulle behöva gå över tiden massor, just för att jag inte kände någonting. Det här var en tisdag. Läkaren trodde att jag skulle föda barn till helgen, men han kom alltså samma kväll!

    Håller alla tummar och tår - du är så nära nu att få möta er lilla kille. Lycka till vännen - och glöm inte slappna av i käkarna, så öppnar du dig lättare.
    KRAM!

    Busan

    SvaraRadera
  2. Stort GRATTIS!!! nu ligger han säkert i din famn och du kan inte låta bli att snusa honom på huvudet. Eller så ligger han brevid dig och du kan inte förstå hur han kunnat bli så fin. Ytterligare en liten prins är född och två stolta föräldrar tittar förälskat på honom :)
    Kramisar från Ninis!
    PS! Ser fram emot bilder :)

    SvaraRadera