fredag 24 februari 2012

Jag har två armar!!!

La precis ner Kian i vagnen så får vi se om det behagar herren att sova för sig själv en stund nu. Annars får det bli ännu ett kort inlägg!

Ja, för jag skämmer bort honom lite. Det inser väl jag med. Men han är inte ens en vecka än och det är vårt första barn - klart han ska skämmas bort lite!!
Med tiden så måste vi vara lite hårdare, jag tycker att både han och jag får njuta av allt det här myset som blir. För jag VILL ju inte lägga bort honom hela tiden heller. Det finns absolut inget mysigare än när han ligger på min mage och sover. I love it!

Jag ska skriva en ordentlig förlossningsberättelse sen och även reflektion över hur jag upplevde det. Men en kort sammanfattning tänkte jag bjuda på redan nu.
Jag vaknade i lördagsmorse av en värk och tänkte "Shit, min första värk! Om typ 5 timmar kommer det kanske en till". Bara det att det tog ungefär 3 minuter innan den kom. Och sen nästa och sen nästa. Klockade och insåg att det var mellan 3 och 5 minuter emellan redan från början. Weird...?!
Ringde in och de sa att vi fick komma när vi ville. Värkarna fortsatte hela dagen och kl 15 var jag redan 10cm öppen. Men då stannade det av. Fram tills dess tyckte jag allt var helt okej, men sen kom pinan. 00.39 var han äntligen ute!
Jag hade spruckit en del så det blev upp till OP för att sys.
Sen var vi kvar två nätter på BB och kom hem i Tisdags kväll.

Onsdag blev vi hemma hela dagen pga den extrema halkan. Mina föräldrar är båda yrkes busschaufförer sen 70-talet ochn ingen av dem har nånsin varit med om nåt liknande!
Igår, på min födelsedag, åkte vi till Enköping för läkarbesök och provtagning. Det gick jätte bra och allt var bra. Min prins!
Idag har vi pckså varit hemma och inne... Är extremt halt här utanför huset och vägarna runt omkring. Så jag vågar/får inte gå ut. Dels är det dåligt för läkningen att jag går och spänner mig för att inte halka. Och tänk om jag skulle halka......!
Som tur är har vi en inglasad altan så jag kan gå ut på den och få frisk luft riskfritt.

Nu blir det fredags middag med film mys.
Tittar mot vagnen och ser honom snusa så fint. Fan va jag är kär!

1 kommentar:

  1. Mys på du.. de första veckorna kan man inte räkna som "skämma bort", tror knappt man kan börja med några rutiner alls förrän efter nån månad minst ;)
    Kramar

    SvaraRadera