torsdag 16 februari 2012

Torsdag

Och enligt sista mens var det idag Du skulle komma....
Min syster har trott på idag, för båda hennes kom på den dag enligt sista mens. Men det ser lite mörkt ut... Lite drygt 8 timmar kvar på dygnet och jag är förstagångare så..... Tror nog syster yster får anse sig överlistad av sin systerson  redan från insidan!

Morfar tror på 23e. Min födelsedag. Jag tyckte från början att det skulle vara lite roligt, men när vi fick 14e på UL kändes det inte lika lockande. Och att vänta i en hel vecka till.... Känns inte helt lockande nu heller.

Min kompis tror på imorgon. Så om det sätter igång under kvällen och han kommer under morgondagen så kan ju både min vän och syster känna sig lite nöjda med sina gissningar.

Personligen tror jag INGENTING. Vilket känns väldigt skumt. Jag tycker att jag borde ha "en känsla". Även om den sen visar sig vara helt fel så borde jag tro NÅNTING.
Eftersom jag fortfarande inte känt nånting som jag kunnat identifiera som en förvärk, Så känns det helt overkligt att jag plötsligt ska känna några.
Och det är endast ca 10% av alla förlossningar som startar med vattenavgång, vilket ju inte heller gör att det är jätte troligt att just min ska göra det.

En del av mig tänker, att kanske, kanske blir det så att Onsdagen den 29 Februari åker vi till sjukhuset för igångsättning.... Kanske är det därför jag inte känner några förvarningar. Kanske är det därför jag inte känner nån hint om när det ska starta, för att det inte kommer att starta.

Eller så går vattnet om 5 minuter.

1 kommentar:

  1. Ingen som vet.. men visst är det jobbigt att bara vänta. Hoppas på att det sätter igång helt plötsligt!
    Kramar

    SvaraRadera