söndag 26 februari 2012

Premiärer

I fredags kväll fick jag en kram. Av min man. Vi stod i köket och kunde kramas - nära varandra!! Ingen stor mage i vägen. Och ingen liten prins i famnen. Bara Conny och jag.
Senare i soffan, kunde jag glida ner i bästa platsen - Connys famn. Så mysigt! Det enda som gjort det bättre hade väl varit om Kian låg där han med, men denna gång var det bara jag och Conny. Första gången på flera månader, jag har liksom inte fått plats! Återigen - så mysigt!

Igår kväll var Conny på 30-års fest. Jag hade hoppats att jag skulle kunna åka med, men en vecka tycker vi båda är för tidigt att åka iväg på fest. Så Kian och jag fick stanna hemma. Men tyvärr hade Kian en dålig kväll. Tror han hade ont i magen. Det blev ganska mycket skrik och han ville bara ligga i min famn. Och även där skreks det en hel del. Till slut bajsade han äntligen (sorry for oversharing men så kommer det vara här på bloggen ibland från och med nu!) och blev lugn. Natten gick sen bra.
På förmiddagen idag har det också varit lite skrikigt och inte så mycket av "nr2". Så vi får se vad kvällen har att erbjuda.
Nu ska jag inte rusa iväg och tro det värsta, jag hoppas allt är bra med min lilla prins. Men man blir ju lite orolig när han varit så nöjd innan. Men han är ju bara en vecka! Herre gud, man kan inte analysera allt såhär tidigt. Ge det tid kvinna!
(Och önska av hela ditt hjärta att allt är bra.)

Ännu en premiär var idag på eftermiddagen. Då tog vi hela familjen ut på en lite prommenad i solskenet! Första turen med barnvagnen. Och första prommenaden för mig. Jätte skönt att komma ut och röra sig lite. Men vi fick åka ner till Åby och gå för det är fortfarande tok-isigt här hemma...

Har åkt på en urinvägsinfektion och fått penicilin. Kände av det igår så vi var in och lämande ett prov. Skönt att få medicin på en gång så det inte blir värre.

Kian sover fortfarande i vagnen sen prommenaden. trots att vi fick flytta honom till bilstolen och sen tillbaka till vagnen. Men jag tror han vaknar snart. Och jag hoppas det blir med full blöja och ett glatt humör!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar