tisdag 7 februari 2012

Nu är jag ledig!

Två dagar i rad har jag hållit mig ifrån jobbet. Känner mig riktigt stolt!
Och det har faktiskt varit ganska skönt.
Imorgon ska jag in en sväng, avlasta min fina syster/kollega som har lite för mycket att göra just nu innan arbetsfördelningen planat ut sig bland de andra kollegorna på plats.
Dessutom är det en av mina roligaste uppgifter som ska göras så det gör mig absolut ingenting!

Idag var jag till stan och fikade med några tjejer i Februari gruppen. Jätte trevligt! Tre av dem har redan fått sina små och dem var så fnuttiga och söta! Två andra plus mig satt med magarna i vädret.
En av bebisarna vägde 4kg - men hon var ändå liten! Det tyckte jag var skönt att se. Eftersom det finns risk att vår lilla krabat är i den sizen så har det ibland känts som att det ska vara en väldigt stor bebis som kommer ut. Men som sagt - SÅ stor va hon inte, jag skulle absolut kalla henne liten.

Mys mys mys! Snart är det min tur!!!

När jag väl kom hem igen var jag helt slut. Efter fikat tog jag och Trixie en sväng till HM. Tanken var väl att vi skulle gå mer men jag blev väldigt trött. Det spände och tryckte i magen och fogarna började strejka. Så det var bara att bege sig hemåt. Och det var nog tur, för väl hemma hamnade jag i soffan i typ 4 timmar, varav två var sovandes! Jag som aldrig brukar kunna sova på dagen....

Nu har jag varit ner till syster och hästar en sväng. Fått lite frisk luft och socialt umgänge. Tittat till totton och gett honom medicin. Han var som vanligt måttligt intresserad av mig... Hoppas det vänder när jag kan börja rida igen!
Finaste Conny har fixat med min bil som vi lagt ut för försäljning, får se om någon kommer och vill köpa den, det vore nice. Jag ska nämligen få ha tjänstebil under min mammaledighet. Mycket snällt!!! Visst, jag får ju skatta för det, så det är ju inte gratis. Men jag tycker ändå att det är väldigt snällt.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad längesedan jag var här!
    Förlåt :( hinner inte allt som jag vill :(
    Vilken härlig mage du har, saknar nästan min lite ;) men inte graviditeten och hur jag mådde.
    Måste vara skönt att ha slutat arbeta nu och bara vänta.
    Många, många kramisar från Ninis!

    SvaraRadera
  2. Åh, snart, snart, snart Frid_is! Helt otroligt att du snart är mamma - vart tog all tid vägen egentligen? Skönt att du är hemma nu och får ladda. Schysst med tjänstebil - det är du värd!

    Kram och lyckosparkar!

    Busan

    SvaraRadera