måndag 6 februari 2012

Om jag får be om din uppmärksamhet...

... så skulle jag vilja att du riktar den mot räknaren till vänster.
Du ser den lilla bilden med en bebis? Och att det där står 9 dagar kvar?!
9 !!!!!!!!!!
Nio små ynka dagar. Och eftersom den där räknaren är inställd på 16e och jag enligt RUL har BF den 14e, så är det bara 7. Imorgon är det en vecka.

Eller tre. Det kan ju bli tre veckor också... 21 dagar. Inte lika upplyftande tanke, men fortfarande väldigt kort tid.

Jag känner fortfarande ingenting som skulle kunna tolkas som "tecken". Inget tryck neråt, magen har inte ens sjunkit helt. Inte mensliknande smärtor, inget molande i ryggen.
Magknip ett par gånger om dagen är det bästa jag har att komma med. Och sammandragningarna såklart, men dem gör ju inte ens lite ont så dem tycker jag inte räknas.

Men lika fullt, om en vecka eller tre, så har vi vår lilla krabat här.

1 kommentar:

  1. Åååå va spännande!!
    Att magen inte sjunkit behöver inte betyda nåt, det gjorde aldrig min när jag väntade dottern. Hade inte heller speciellt mycket förvärkar så på BF-dagen tog jag en lång promenad, pulsade genom halvmeter hög snö i nästan två timmar och sen gick jag hem och hade sex med min man (kan tillägga att jag inte hade nån foglossning då ;)). På morgonen efter gick vattnet och vi fick åka till sjukhuset eftersom hon inte fixerat huvudet.

    SvaraRadera