måndag 13 februari 2012

Vi är redo...

Imorgon är det 14 Februari 2012. Vårt BF datum. Enligt sista mens är det BF på torsdag, den 16e. Det är nära nu.
Jag har ännu inte känt några förvarningar. Inga förvärkar. Ingen slempropp. Inga mentala "föreställningar" att DEN dagen blir det.
En enda lite grej finns, att brösten är lite extra fyllda och läcker lite mer än de gjort, men inga mängder. Så det ser jag inte direkt som något tydligt tecken.
Eftersom jag VET att jag hade tidig ägglossning, så tycker jag att jag inte borde gå över så mycket... Men det är ju ingen som vet hur det där funkar, vad som avgör. Bebisen kommer ut när den känner sig redo helt enkelt. Så det är bara för mig att vänta!

Men, han kan känna sig lugn i alla fall, för nu är vi redo att ta emot honom här hemma! Jag har städat så att det är rent och fint. Och det är iordning gjort för såväl sömn, prommenader, mys och blöjbyten:

Sängen med hemsytt spjälskydd och egengjord mobil
"Sänghimmeln" är slöjan jag hade när vi gifte oss, med ett nytt kantband

Min hemma gjorda mobil sedd ur *Litens synvinkel

Nallen som pappa köpt vaktar sängen

Även vagnen är bäddad och klar, måste dock pumpa däcken

Skötplats i badrummet med både engångs och tygblöjor väntande på hyllan
Så, när helst du vill titta ut lilla vän, så är du hjärtligt välkommen. Och mycket efterlängtad!

3 kommentarer:

  1. Åh, vad mysigt!!! Jag längtar också efter att få läsa om lill-Frida och se bilder på den lille plutten! Lycka till!!!!

    SvaraRadera
  2. Så fint du/ni gjort för liten :)
    Håller tummarna att det blir snart!
    -Ninis-

    SvaraRadera