torsdag 28 juni 2012

Ändrade planer

Igår kväll när det var dags för middag tyckte jag att grillat lät gott. Gick ut och gjorde iordning grillen, tände..... Och så:


SPÖregn och hagel. Så det var bara att steka köttet istället!

Idag var jag bjuden på två mammaträffar. En i Stockholm på förmiddagen och en i Bålsta på eftermiddagen.
Men med tanke på att Kian känner såhär för bilåkande:

Så var inte en tur på över en timme nåt som kändes jätte lockande!
Och den i Bålsta blev sen inställd. Så plötsligt blev jag utan umgänge!
Men jag fick i alla fall lunch sällskap, så jag slängde ihop en sallad och åkte till syster yster på jobbet.
Det blev även en tur till Plantagen och Bauhaus på eftermiddagen. För jag skjutsade Johan att hämta en buss från lack. Ditresan gick bra eftersom jag satt i bak med Kian. Hemresan. Not so good! Se ovan filmklipp.....
Därför delade jag upp resan i två delar med shopping stopp i mitten.
Så här glad blir man när bilen står still, mamma sitter i bak och man just fåt lite mat:
Nu är vi hemma. Jag har fått lite mat i magen och sötnöten ligger utslagen i min famn. Ska lägga bort honom om en stund tänkte jag. Men han sover lätt och vaknar till med illgråt ibland. Mardrömmar hos en så liten! Men jag hoppas att han ska somna in djupare om jag väntar en stund.
Om jag lyckas med det ska jag gå ut och fortsätta med rensningen i rabatterna som jag började med i morse. Så jag kan göra iordning med det fina jag köpte idag. Så roligt att handla med presentkort!!!

1 kommentar:

  1. Åh vad roligt med rabatter!! Även om rensningen kanske inte är någon höjdare... Vi har inte ens en gräsmatta...

    SvaraRadera