lördag 30 juni 2012

Nöjd!

Vilken dag det blev!
Kian missade sin förmiddagslur (som han faktiskt börjat ta ganska ofta). Sov mellan 12 och 12.30 istället så jag tänkte att "Grattis! Nu blir ju eftermiddagen kul med super trött gnällig och uttråkad bebis." Men nej! Han sov mellan 15 och 18 också. Och då hann jag fixa massor ute!!!
både i rabatterna och på trappan.
Är jätte nöjd med mina rabatter. Men den ena skulle behöver lite fler blommor. Och så funderar jag på om jag kanske ska gräva upp två helt nya rabatter också..... Framför altanen. Men jag vet inte... Får fundera på den saken. Fler blommor ska det bli i alla fall. Och jag har ju massa presentkort kvar så...!

Conny har idag spikat upp den sista biten panel på garaget (och byggt på insidan) så nu kan jag måla mer.
Så här långt hade jag målat nu sist. Men nu är alltså de sista bitarna panel också på plats. Så jag har det där, typ lika mycket på framsidan (ovanför portarna lixom) och ena långsidan kvar. Och nästa vecka ska Conny till Linköping så då kanske jag smyger ut när Kian somnat för natten.
Kruxet är ju bara att han då blir ensam inne. Och eftersom jag inte har nån sån "babymonitor" så hör jag inte OM han skulle vakna...
Kanske borde införskaffa en sån... Eller inte... Jag vet inte.... har inte gillat iden riktigt.... Men kanske skulle va bra..... Njae......

3 kommentarer:

  1. Jag kan verkligen rekommendera en "monitor". Det är så skönt att slippa känna sig stressad när man går ut och lillkillen sover. Man hör på en gång om han vaknar, då slipper man springa in och lyssna hela tiden! Ikea har en variant, men personligen tycker jag att den är värdelös, men den är inte så dyr.

    SvaraRadera
  2. Antingen skaffar du en baby vakt så du kan röra dig fritt på tomten. Eller så tar du tillfället i akt och säger "Å, nej, jag kan tyvärr inte för Kian sover!" Det är lite efter person. Men batterierna kan ju ta slut dom kvällar du gärna spenderar inne istället.... :o)

    SvaraRadera
  3. åh vad kul, har du åxå en blogg, jag visste inte det. nu har jag ju maaaaassor att läsa =) kram lina

    SvaraRadera