torsdag 30 december 2010

Bröllop bröllop bröllop

Ja, det var väl ungefär en sammafattning av min vecka?? =P

Nej, det har varit jobb, ridning lite träning, kiropraktorbesök och hundsim. För att inte tala om familjemiddagar och prommenader.
Och bröllopstankar!
Sambon är fantastisk och är med och har tankar och åsikter. Väldigt mysigt! =)

Hittills är det en fråga som vi inte är överens om och det är gällandee brudnäbbar.
Jag vill ha ALLA våra syskonbarn = 9 stycken! Jag tycker att det vore super gulligt.
Och att han och jag sen kommer in var för sig eller om han vill stå där fram och vänta.
Men han vill inte ha några brudnäbbar alls och att vi ska gå in tillsammans.....
Svår fråga, för det är ju bådas bröllop så jag hoppas att vi kommer överens. (Läs: Jag hoppas kunna övertala honom till min idé!)

Imorgon är det nyårsafton och jag vet inte alls vad vi ska hitta på.
Kanske går vi ut. kanske blir vi hemma. Kanske kraschar vi någon av våra systrars bjudningar.

Det jag vet däremot är att jag är ruskit trött!
Har varit trött helaveckan, trots att jag jobbat mindre än vanligt. Ska bli skönt med sovmorgon imorgon!

2 kommentarer:

  1. Det är mycket att tänka p när det gäller bröllop :)
    När vi gifte oss för 1,5 år sedan fick jag inte gå in själv. Många svenska kyrkor har starka åsikter om det :( Ser det som att bruden överlämnar sig till en man att bli omhändertagen av (läs att inte längre vara självständig).
    Så vi gjorde en liten kupp. Berättade inte för prästen ;) Marcus stod en liten bit innanför dörrarna och jag gick själv fram till honom och sedan gick vi vidare tillsammans :)
    Kanske en bra kompromiss i ditt fall?

    SvaraRadera
  2. Nä? va knäppt!
    Verkligen konstigt med vissa åsikter.
    Jag tyckte det var bra som nån sa när det var tjafs om kronprinsessan, då var det ju nån som ifrågasatte var hennes självständighet var om svenska folket skulle bestämma hur hon skulle gå in. Så sant!
    Man tycker ju att alla borde få göra som dem vill....
    Får väl se vad vår präst säger....... =)

    SvaraRadera