lördag 4 december 2010

Mardröm

Sitter just nu i sängen och har surfat runt bland julpynt och nyheter.
Vaknade halv åtta och kunde inte somna om, då är der bra med labtop! Kunna sitta kvar i sängen och höra sambons andetag, men slippa stirra i taket. Det r mysigt! Härlig start påhelgen. =)
Huset är så litet och lyhört så jag kan inte direkt gå upp och göra nåt nåt som låter.
För jag tycker nog han ska få sova till halv 9 ostört iaf! Han går ju upp 5 när han jobar, så lite sovmorgon är önskvärt.
(Får ju passa på nu innan vi får en liten som tycker vi ska gå upp och väcka tuppen!)

Jag fick äran att minnas två drömmar från natten som gått, men jag hade gärna glömt. =(
I den Första drömmen lämnade Conny mig. Jag och känner fortfarande känslan i bröstet och magen. En tomhet kombinerad med total.... vad ska man säga? Bestörtning!
Önskan om att vilja skrika, gråta och kasta sig från ett stup rakt ner i kallt vatten, kombinerad med apatin att bara stå där, och se honom gå sin väg.
Hua! Det kryper i kroppen när jag tänker på det.
Tur att jag fick vakna och kunde krypa upp nära honom...

Den andra drömmen var rörig. Ena stunden var jag liten och hemma hos mormor med kusiner, och i nästa vuxen och bodde här hemme i huset. Weird?
Försök tyda den du om du kan! Saknar jag barndommen?? =P

Hur som så är jag nu vaken (sen över en timme) och ska snart gå upp och försöka hitta nånting till frukost.
Kanske ska jag steka en brödbit med ägg i stekpannan till sambon?
Har aldrig provat det, men vi såg det i filmen igår och pratade om det.

Sen får vi se vad det blir av dagen.
Vad som händer och i vilken ordning.

1 kommentar:

  1. Men... den är ju lätt att tyda :)
    Du vill ha huset fullt med barn :) önskar och håller tummarna!

    SvaraRadera