lördag 4 december 2010

Julhandel med säckpipa?

Idag har jag varit på julhandel i Barkarby.
Jag fick åka ensam eftersom min syster har jour och det har ringt en hel del på henne idag.
Frågade om jag fick ta med mig barnen, men det såg jag på henne att hon inte ville heller. Så då fick det bli en ensam tur.

Det bästa med att åka själv att man kan knalla runt och stanna och fundera precis hur länge man vill. Och är det nåt man inte vill se, nej då speedar man förbi!
Så på så sätt var det skönt, men det är ju allid roligt med sällskap!

Det blev en hel del handlat... =)
En hel del köande, men inte alls så farligt som jag förväntat mig!

På Bauhaus hade dem helt otroliga tomtar!
Men dem var liiite för dyra för mig. Den stora kostade 49 tusen!
Jag hade tagit en bild på dem, men den har av nån anledning inte sparats i telefonen, så det var ju typiskt!
Fina var dem iaf...

När jag var inne på Rusta och gick runt bland julpyntet hörde jag en klassisk konversaton mellan ett par. Mannen gick, lixom vid sidan av hyllorna, i gången så att säga. Och kvinnan gick och tittade på allt fint.
Så tog hon upp en stor julkula och sa "Men den här var ju fin?" Mannen svarade "Ja, den blir bra", med ett riktigt klassiskt neutralt tonfall.
Lixom kvävde sucken, men ville inte låta för tillgjord och entusiastisk. Vet du hur jag menar???
Jag och min sambo har upplevt den situationen många gånger. ;-)

När jag tittade in på Cervera, i ca 1,5 minut, stod där en Skotte och spelade Säckpipa. Precis i ingången. Högt. Högt.
I teorin låter det kanske fint?? När jag tänker på säckpipa så tycker jag att det låter fint. Men detta.... Var inte det.
Han var duktig, absolut. Men det kändes som att det där var en sån ide som var jätte bra, i teorin. Men i verkligheten....

1 kommentar:

  1. Härliga konversation :) säkert blir han förvånad när han ser den hemma hos sig själv sen ;)

    SvaraRadera