torsdag 2 december 2010

Trött och kall...

... För tredje kvällen i rad.
Igår blev det äntligen ett pass på gymmet. Det kändes skönt och idag har jag lite träningsvärk, vilket känns ännu bättre!
Hade tänkt köra imorgon igen, men eftersom jag har träningsvärk är det kanske bäst att spara det till Lördag... (eftersom jag skulle samma muskelgrupp)

Ikväll har vi varit hos min fina farmor som fyller 75 år idag. Hon bjöd på super god smörgåstårta och min favorit tårta till kaffet. Underbart!
Det kändes i hjärtat när jag tänkte på att farfar inte var där, men det är tyvärr livets gång.

Därefter matade jag hästarna. Insåg att vi måste hämta både hö och halm i helgen. Inte så skoj!
Det är inte så roligt i vanliga fall och absoult inte i 10 minus grader. Och om det blir ännu kallare (vilket det har varit ett par dagar nu) så vete gudarna hur man ska palla???
Saras knoddar är förkylda så det blir nog jag och Johan (hennes man) som får sköta lastandet denna gång. Förra gången gjorde dem det utan mig eftersom jag nyligen varit hos kiropraktorn. Så nu är det min tur! Min kära sambo slipper undan eftersom det annars får avslutas med en tripp fförbi akuten pga allergi och astma.

Just nu sitter jag inlindad i ett täcke i soffan. Ska nog krypa till kojs på en gång. Där under är det varm och mysigt.... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar