torsdag 16 december 2010

Hundsim

Så! Nu har jag äntligen klätt granen, det blev jätte fint!
Det enda som inte är på plats är alla mina prydnadstomtar. Kanske får dem komma upp i helgen, annars får dem nog sova kvar i lådan i år.

Dagen har gått utan större entusiasm. Lite av depp käsnlorna var kvar och det i kombination med lugnet på jobbet gjorde att tiden släpade sig fram.

Men efter jobbet bar det av med Rufus på hundsim för första gången!
Jag var lite orolig, eller, inte orolig. Men jag förväntade mig en hel del arbete. Det är ju ingen liten vovve jag har, så det är inte direkt så man bara sätter ner honom i poolen hur som helst.
Conny var med, för att vi båda ska kunna åka med honom i framtiden.
Och det gick faktiskt jätte bra! Visst, han ålade sig ner i poolen, och hade aldrig gått i frivilligt. Med vi visade tydligt att det bara fanns ett alternativ och berömde massor. Så blev det jätte bra!
Första gångerna han skulle simma så skvätte han rejält! Och ville komma upp till oss istället. Men till slut slappnade han av lite.
Jag tror att det kommer bli jätte bra. med lite mera övning bara. =)

1 kommentar:

  1. Vad roligt att det fungerar :) Jag hade en hund en gång i tiden som hette Rufus när jag köpte honom, jag döpte honom se'n till Ruff. En liten en, tax :)

    SvaraRadera