lördag 4 december 2010

Dammsugarpåsar

Detta djävulska påfund - som jag alltid glömmer att köpa!
Skulle dammsuga nu för att påbörja min julstädning. Men dammsugaren lät bara trött och skiten låg kvar på golvet.
Jaja, bara att byta påse då.... Men... var är dem??
Nej, säg inte...? Jo, jag har inga.
Jaha... Men golvet behövet dammsugas. Vad göra?
Jo, jag får ta matlagnings-pincetten och plocka ur damm och hundhår tills den blir tillräckligt tom för att kunna användas igen.

Det finns ju jätte bra dammsugare nu utan påsar, men tyvärr funkar dem inte så bra när man har hund. Både min mamma och syster har haft varsin (sån man fyller med vatten) och dem funkade tyvärr inte så bra.
Jag får göra som jag gör med toapapper - köpa på mig jätte mycket på en gång, så man inte behöver handla så ofta. =D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar