fredag 3 december 2010

Känner mig glad


Idag känner jag mig bara glad. Det började igår kväll och har hållit i sig hela dagen.
Nu är det helg och jag har ingenting inbokat.

Jag vill som sagt städa och julpynta. Och handla lite nytt julpynt. Förhoppningsvis blir det nån liten ridtur och så ska vi hämta hö och halm.
Men inget är inbokat och sagt att då och då måste jag göra det och det. Och det känns super skönt!

Mina nya gardinger kommer tyvärr inte att hinna komma, så julpyntningen blir inte total. Men dem borde komma i början på nästa vecka och att byta gardiner i två fönster tar ju inte spec lång tid!
Frågan är bara om jag ska sy om dem eller om jag ska lägga dem på nåt fint sätt över stången.....
Våra fösnter är så små och sitter rätt lågt (huset är en gamma sommarstuga) så alla gardiner är från början för långa. Och oftast väldigt breda. Så jag har bara köpt ett par gardiner som ska få räcka till två fönster. Men hur jag ska lösa det - det har jag inte bestämt ännu.

Ikväll tittade vi på en av mina favorit filmer, V för Vendetta. SÅ bra!
Jag hade aldrig sett den förrän förra hösten, och sen dess har jag sett den massa gånger!

"Remember, remember, the Fifth of November, the Gunpowder Treason and Plot. I know of no reason why the Gunpowder Treason should ever be forgot... "

Jag älskar film. Ska göra en liten film lista här inne nån dag. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar