söndag 2 december 2012

En paus

Japp, en lång paus härifrån blev det. Till att börja med ofrivillig. Tid, ork och lust fanns helt enkelt inte under Oktober. Vilket inte är sant. Jag är mammaledig och om det är nånting jag har så är det TID. Men jag har förvaltat den på annat sätt.
Lusten fanns också där. Jag formulerade inlägg i huvudet, tog bilder för att lägga upp. Men kom aldrig till skott.
Och när en månad hade passerat utan att jag skrivit ett ord här inne så kände jag att "Nej, jag tar en månad till!". Så den andra månaden har varit medveten. Och fundersam.
Men jag har saknat att blogga och nu hoppas och planerar jag att skriva mer igen. Och mer än inte alls känns ju inte som ett jätte högt mål.

Jag blev SÅ GLAD när jag klickade in här om dagen och såg att det faktiskt varit in folk och tittat här trots att jag inte skrivit på så länge. Så någon/några finns ni där ute som kanske till och med saknat mina inlägg? Awsome!!!!!
Stort Tack till Dig, om du är en av dessa! You make me happy!

Tankar har funnits en tid på om jag skulle vilja göra om min blogg. Kanske rikta den. Alltså, mot ett ämne eller ett sätt att skriva för att kännas mer intressant. Men samtidigt, det här är ju min blogg som är jag. Mig själv. Jag bara skriver, om allt mellan himmel och jord. För det är så jag är, väldigt blandad.
Skulle du vilja se en förändring här inne? Vad i så fall? (förutom nya inlägg mer än var 8:e vecka ;-) )

Vad har då hänt under min bloggpaus? Ja.... mycket och inget är väl svaret. Min underbara pojke växer och lär sig nya saker typ varje dag känns det som. Även jag lär mig nya saker. Erfarenheter som mamma. Conny kämpar på med garaget, det är näääääästan klart! Jag saknar jobbet men känner mig mer till freds med mitt hemmaliv. Och det har blivit vinter! (Får se hur länge den stannar dock....)

Just nu har vi snö och 14 grader kallt utanför dörren. Mys! Men kallt. Vi eldar och ska snart krypa till kojs. Känns som att vi kanske får ställa klockan och kasta in mer ved under natten.... När Kian vill upp kl 5 imorgon är det inte så mysigt med kallt kök...

Tankar jag vill skriva om men inte just nu:
Förändring     Sömn       Mjölkfritt
         Öppna förskolan       Ärlighet
Linköping          Kians rum          Träning
                    JUL

1 kommentar:

  1. ÄNTLIGEN!! Har tittat varje dag om du skrivit något!! Kram

    SvaraRadera