lördag 29 december 2012

Jag utmanar Dig!

Ja, om Du vill alltså.....? =)

Utmaningen gäller träning. Efter Nyår.
Jag tänkte sätta ihop några övningar som man kan göra hemma. Min tanke är att de tillsammans kommer ta ca 30-60 minuter beroende på engagemang och flås.
Dessa övningar ska sen göras 3 gånger per vecka. Och genom blogg inlägg och sms kan vi peppa varandra. När en skriver "Nu har jag gjort mina" så känner den/de andra sig manade att göra sina.
Så är min tanke. Vore roligt om flera ville vara med!

Ett tag var jag inne på att ha färre övningar och fler dagar i veckan, men det här känns som ett bättre upplägg. Dels för att man kan få med hela kroppen och dels att det är färre dagar i veckan, eftersom de flesta har annat för sig om dagarna/kvällarna.

Det är 10 veckor till vår resa utomlands. Och 10 veckor är perfekt att lägga upp tränings intervall på. Nu kommer vi dock inte att köra några intervall på det sättet den här gången. (Men OM det skulle bli lyckat så kan vi göra det nästa gång!) 10 veckor är inte så jätte lång tid, men det är ändå en bra tid för att hinna se ett resultat.
 
Det handlar alltså om 10 veckor. 3 ggr per vecka. 30 "pass". Inte super jobbiga. Inget åkande till gym. Med trevligt pepp från mig och kanske några fler av mina läsare.

Så, hur känner Du? Vill Du haka på?
 

2 kommentarer:

  1. jag är på! jag börjar onsdagen 2/1 med både mat och träning =)

    SvaraRadera
  2. vilket innebär matlåda på mötet, ingen slarv på restaurang första dagen hahaha ;) ;)

    SvaraRadera