onsdag 26 december 2012

Jul jul, men resa!!!!

Jag återkommer med resumé över mitt julfirande, men just nu finns bara en sak i mitt huvud: Resa!!!
Jag och mina syskon fick julklapp av vära föräldrar en resa! (helt sjukt!) Allesammans, tillsammans till värmen. Tjohoooo! (Lina: vänligen håll detta hemligt tills vidare? Varför vet jag inte riktigt, men det är lika bra...)
Så nu går jag här och tänker och tänker och tänker! Vad ska vi ha med? Ska vi köpa en ny vagn? Ska vi ta med den vi har? Ska vi hyra på plats? Hur ska man göra med Kians mat? Vad finns på rummet? Osv osv osv.....

Mat, jag kommer ta med massa burkar med köpmat till lilleman. Pga det här med mjölken. Det är klart lättast! Och det är ju "bara" lunch och middag för en vecka så det blir inte helt osannorlikt galet mycket. Hoppas jag. Sen blir det ju gröt, vet inte än vilken gröt. Smidiga som bara blandas med vatten eller hans ersättning med mannagryn som kokas på spis. Tåls att övervägas lite mer.... Frågan som återstår vad gäller mat är frukt. Vågar man äta vanlig frukt på plats? (JA jag ÄR nojig för magsjuka och sånt äckel, men det är ju bara Teneriffa..... Borde inte va så farligt? Grubblar vidare på det med....) Men i vilket fall så lär det behövas en del burkar med frukt också. Men frukt är ju frukt och jag tänker mig att frukt burkar kanske man kan köpa på plats? Ska fråga runt och googla på den saken....
Blöjor är tydligen snordyrt så det tar vi med.
Vagn... Är vi inne på att köpa en ny. För det har vi (jag) varit länge. Jag skulle vilja ha en paraplyvagn med liggläge. Den vi har, samt den sulkyn vi har är bara sittläge. Och den vanliga kombivagnen är ju så stor! Så en ny är lockande. Om det inte går att hyra för en billig peng på plats. Hittade att man kan hyra en babyjogger, kostnad 310:-. Men det tror jag var per dag. Och då blir det inte billigt för en vecka. Men det ska jag kolla mer på.
Vore ju skönt att slippa släpa vagnen, spec eftersom Kian redan går, så den kommer inte vara extremt behov av den på flygplatsen, även om det säkert skulle va underbart praktiskt på flygplatsen.
Då tar man väl med det som specialbagagde eller nån form av handbagage om jag förstått det hela rätt? För när vi va till Egypten hade en familj med sin vagn in i planet så tog personalen hand om den.

I handbagaget kommer det ligga några extra burkar mat m.m. Ifall bagaget kommer bort. Och en tejp om vi ska ha vagn med så man kan tejpa den där plasten (har jag läst! ;-) ).
Sen om vad som finns på rummet osv kommer jag ringa och fråga, så man vet. Så då löser sig några frågor...

Så ja... Jag har grubblat lite. Kan man säga!
Svärmor kommer passa Rufus. Sara grubblar över hästarna. Men jag hoppas att hon kan kräva in lite tjänster från alla hon hjälpt så många gånger. Eller helt enkelt köpa sig fri.

Oj oj oj. Precis så här känns det i min hjärna. Och jag måste vara tyst för Conny mobbar mig för att jag planerar så tidigt. Men in the secrets of my mind....
Perfekt en annan sak föresten för världens bästa Lina gav oss två kassar med kläder (!!!!) nu före jul och där i fanns ett par sandaler som passar Kian perfekt nu. Och jag tänkte, va synd för han hinner nog växa ur de till sommaren men på resan lär de fortfarande passa! Kanske att tårna sticker ut lite i fram, men inte mycket.

Så, min blogg kommer nog bli kul fram till resan, bara massa planer och babbel. Men det är väl så det brukar va här inne? Babbel hit och dit??

Hoppas ni alla haft en underbar jul! Nu ska jag väcka Conny och Kian så vi kan börja göra oss i ordning, ska vara hos mamma kl 17... Sista julfirar-mys-kvällen för i år!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar