fredag 29 oktober 2010

Blod och lögn

Kom på en sak när jag skrev blodprov...
Jag ljög för mamma härom dagen.
Hon frågade om vi skulle åka och lämna blod. Och jag sa att dem ville att jag ska vänta lite innan jag lämnar nästa gång.
Kändes jätte konstigt!

Den verkliga enledningen är ju dels att jag fått missfall. Så nu får jag ju inte lämna. Men även för att jag försöker bli gravid och då är det ju inte så smart att lämna bort massa blod.

Har förväntat mig att hon skulle fråga. Men jag trodde att jag bara skulle glida ur det utan samvetskval. Men det kändes inte riktigt bra... =(

Tror ju hon kommer känna sig lite sårad om hon får veta att jag fått missfall utan att berätta för henne.
Men samtidigt... Vi vill ju inte berätta om planerna förrän det tagit sig. så......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar